منظور که خود دانش آموخته امام صادق است با انتصاب زاهدی وفا سهم این دانشگاه در دولت ابراهیم رئیسی را افزایش داد تا کماکان کفه این دانشگاه در تیم اقتصادی سنگینی کند. 

محمدمهدی زاهدی وفا

محمد هادی زاهدی وفا در کنار دانشگاه امام صادق سابقه تحصیل در کانادا را هم دارد و با دولت محمود احمدی نژاد هم سابقه همکاری داشته است. معاونت اقتصادی و عضویت در تیم مذاکراتی سعید جلیلی در مذاکرات هسته‌ای از سوابق او به شمار می رود. او در دولت رئیسی هم به عنوان معاون اقتصادی محمد مخبر مشغول به کار بود و پس از برکناری عبدالملکی تا آستانه وزارت کار پیش رفت اما بحث تابعیت و ثروت مانع او در مسیر رسیدن به کابینه شد. مخالفان سرسخت او میزان اموال او را در حدود 100 هزار میلیارد تومان تخمین زدند و بارها یادآوری کردند که او در مورد املاک خود گفته است که من فقط یک سرایدارم!

نکته جالب درباره او عمر وزارتش بود. زاهدی وفا فقط یک دقیقه وزیر بود؛ اتفاق عجیبی که پس از جلسه رای اعتماد او به تیتر خبرگزاری‌ها تبدیل شد.

در حالی که برخی خبرگزاری ها از رای اعتماد مجلس به او خبر داده بودند جو مجلس متشنج شد و در بازشماری آرا مشخص شد او برای رسیدن به ساختمان خیابان آزادی یک رای کم آورده است.

مرور مقالات دانشگاهی او نشان از علاقه او به حوزه اقتصاد اسلامی دارد؛ " نظریه انتخاب عادلانه در اقتصاد اسلامی با تکیه بر مکتب اقتصادی شهید صدر"، " اثر زکات در توازن اجتماعی و ثروت جامعه" و "نقد ابتنای اقتصاد اسلامی بر مطلوبیت‌گرایی دوساحته" از جمله پژوهش‌‍ های دانشگاهی او است.

او با این کارنامه به نهادی رفته که سال های در حوزه برنامه ریزی توسعه در ایران تلاش کرده است و از علینقی مشایخی و محمد طبیبیان تا حسین عظیمی و حسین راغفر در این موسسه نقش آفرینی کرده اند. این موسسه که در ادبیات رسانه‌ای به موسسه نیاوران معروف است علاوه بر کمک فکری به متولی برنامه و بودجه کشور، نهادی آموزشی بوده که در بسیاری سالها کیفیتش برابر با دانشگاه های مطرح ایران بوده است. بسیاری از اقتصاددانان جوان و آینده ایران در این موسسه تحصیل کرده اند و حتی از این موسسه به نهادهای معتبر و بین المللی اقتصادی دنیا راه پیدا کرده اند.

حضور یک امام صادقی در موسسه ای که به جریان اصلی اقتصاد نزدیک است در میانه دولت رئیسی می تواند یک پیام داشته باشد؛ دولت در بخش برنامه و بودجه و حتی برنامه های توسعه قرار است راه را طور دیگری برود. راهی که احتمالا با آموزه‌ها و تجربه‌های متعارف تفاوت دارد.