اطلاعات رسمی می‌گوید در حملات رژیم اسرائیل به خاک ایران سه ارتشی دیگر نیز شهید شده‌اند؛ شهید حمزه جهاندیده، شهید سجاد منصوری، شهید مهدی نقوی.

اما شهید شاهرخی با این اسکرین شات به نماد این سربازان تبدیل شد و موجی از قدردانی از آنان در فضای مجازی شکل گرفت. سربازانی که با حضور و فداکاری، از آسیب دیدن منافع حیاتی کشور جلوگیری کردند تا به قول سیاستمداران، آب در دل خانواده‌های ایرانی تکان نخورد.

به واسطه همین از جان‌گذشتن سربازان، برخی در فضای مجازی نوشتند این گفته که «ترقه‌بازی در چارشنبه‌سوری پرسروصداتر حمله اسرائیل رخ داد» را هر کس بزند، سیاستمداران حق ندارد آن را مطرح کند. 

در این حمله -فارغ از وسعت آن- چهار تن از جوانان این کشور شهید شده‌اند. در همین روز، یک حمله تروریستی دیگر در منطقه سیستان و بلوچستان، منجر به شهادت 10 مرزبان شد. شهادت مرزبان‌ها اما متاسفانه موضوع جدیدی نیست؛ بلکه در همین سال اخیر این چندمین باری است که به مرزبان‌ها حمله شده است. در این سال‌ها بسیاری از این حملات که توسط گروه‌های تروریستی انجام می‌شود به شهادت یا حتی اسارت جوانان این مملکت منجر شده است.

می‌توان امیدوار بود تجاوز به خاک ایران دیگر تکرار نشود. همان‌طور که پس از جنگ هشت ساله تکرار نشد. اما در این ساله‌ها جوانان زیادی در حوادث تروریستی جان خودشان را از دست داده‌اند. نام اکثر آن‌ها هم در فضای مجازی برجسته نشده است.

سیاستمدار باید به جای کری خواندن در فضای مجازی به این فکر کنند که چه تدبیری برای مقابله با تکرار این وقایع دارند.

سیاست‌مدار که نباید همانند مردم عادی عمل کنند. بماند که ما مردم عادی، از موضع همدلی با خانواده‌ها برخورد می‌کنیم و مقام این شهدا را گرامی می‌داریم. انتظار داریم که سیاستمداران بالاتر از مردم واکنشی عملیاتی برای بالا رفتن امنیت جان جوانان این کشور نشان دهد.

به همین دلیل تاکید می‌شود که سربازی باید از اجبار به افتخار تبدیل شود.

شهید حسن باقری، از فرماندهان جنگ در یکی از نشست‌های فرماندهان به اعتراض نسبت به بی‌توجهی به جان سربازان می‌گوید که «اوایل جنگ بچه‌های تبریز در دهلاویه ۷۰ تا شهید دادند. خدا شاهد است که همه تنشان می‌لرزید. حالا هزار تا، دو هزار تا، سه هزار تا، اصلاً انگار نه انگار. اگر فردا بهمان بگویند ۱۰۰ هزار تا، انگار یک با هزار فرقی ندارد.»

شهید شدن در جنگ اتفاق دور از ذهنی نیست، آن چه شهید حسن باقری را عمیقا ناراحت کرده بود اشتباهات و کم‌کاری‌ها بود. اشتباهات و کم‌کاری‌هایی که اگر نمی‌بود می‌شد که تعداد شهدا کم‌تر باشد و امروز جان‌های بیشتری در کنار خوانده‌هایشان باشند.