به گزارش اکوایران؛ قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در همایش رؤسای ادارات حقوقی آموزش و پرورش استان‌های کشور با اشاره به  اجرایی شدن رتبه‌بندی معلمان پس از 10 سال گفته است: «رتبه‌بندی حدود یک‌میلیون ‌معلم کار سختی است اما با جدیت و حرکت جهادی و انقلابی وزیر آموزش و پرورش در حال عملیاتی شدن است.»

بر اساس گزارش تسنیم، او همچنین با اشاره به وجود 102 هزار ملک در آموزش و پرورش کشور گفت: «بارزترین وجه این اجلاس حفظ حقوقی اموال و دارایی آموزش و پرورش کشور است؛ مدارس هدیه مردم است و باید امانتداری کنیم پس تثبیت مالکیت دولت در آموزش و پرورش را باید با جدیت دنبال کنیم.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با تأکید به ضرورت احصای مسائل اولویت‌دار آموزش و پرورش با دانش حقوقی اضافه کرد: «مسائل اولویت‌دار آموزش و پرورش باید توسط مسئولان حقوقی به مدیران ارائه شود».

در حالی امروز معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش از اجرایی شدن رتبه بندی یک میلیون معلم در کشور خبر داده که قرار است افزایش حقوق معلمان از 31 ماه شهریور 1400 اعمال شود.

وزیر آموزش و پرورش نیز در تاریخ 26 مهر اظهار کرده بود که مبلغ دو میلیون و 300 هزار تومان به‌طور میانگین با اجرای رتبه‌بندی معلمان به حقوق این افراد اضافه خواهد شد. 

به گفته نوری، اعتبار رتبه‌بندی معلمان 38 همت(38 هزار میلیارد تومان) است.

وزیر آموزش و پرورش درباره مابه‌التفاوت پرداخت نشده معلمان اظهار کرده بود که هنوز تصمیمی برای تبدیل شدن این مابه‌التفاوت ها به دیون گرفته نشده زیرا اعلام شده است که در سقف تعیین شده باید پرداخت‌ها صورت گیرد. حالا نمی‌دانم دیون می‌شود یا نمی‌شود. ولی برای سال آینده باید بر اساس رتبه‌ای که معلمان استحقاقش را دارند، دریافتی داشته باشند و حقوق و مزایا پرداخت شود.