به گزارش اکوایران، رضامراد صحرایی - وزیر آموزش و پرورش - در رابطه با موضوع بازنشستگی فرهنگیان گفت: دستور داده‌ام امسال کسی را بازنشسته نکنند، مگر اینکه خودش بخواهد بازنشسته شود.

او در تشریح دلایل خود برای این دستور توضیح داده است: این کار دو دلیل دارد؛ اول اینکه به وجود و ظرفیت بازنشستگان نیاز داشتیم و دوم اینکه روال برعکس شود و آن‌ها بگویند می‌رویم و ما بگوییم نروید.

صحرایی همچنین گفت: بندی در قانون برنامه هفتم توسعه لحاظ شد که اگر فردی به سن بازنشستگی رسید، دولت موظف است پاداش او را همان لحظه پرداخت کند، اما می‌تواند پنج سال هم بماند و در آموزش و پرورش خدمت کند. این اقدام در آموزش و پرورش، ایده خوبی است چون سن بازنشستگی در آموزش و پرورش حوالی ۵۰ سالگی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه «متاسفانه معلمان در سن اوج کاری خود بازنشسته می‌شوند»، افزود: امسال با کمک قانون مدیریت خدمات کشوری به استان‌ها این اختیار داده شده است که اگر به معلمی نیاز دارند، او را حفظ کنند.

وی همچنین با بیان اینکه «صدور احکام بازنشستگان ۱۴۰۱ با اِعمال پاداش و رتبه‌بندی تا چند هفته آینده به اتمام می‌رسد»، گفت که این کار به حدود یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته و این اعتبار، تامین شده است.