به گزارش اکوایران، تصویب‌نامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۸ هیات وزیران درخصوص «تکلیف چند دستگاه اجرایی نسبت به تقویت تشکیلات و نیروی انسانی مرکز آزمون وزارت آموزش و پرورش تا پایان سال ۱۴۰۲» طی نامه شماره ۲۱۲۰۷۴ در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد. 

بنا به این تصویب‌نامه:

۱- سازمان اداری و استخدامی کشور موظف است تا پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به تقویت تشکیلات و نیروی انسانی مرکز آزمون وزارت آموزش و پرورش متناسب با مأموریت‌های جدید محوله اقدام نماید. وزارت آموزش پرورش نیز مکلف است سند برنامه ریزی نیروی انسانی خود را به سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال نماید.

۲- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است نسبت به ایجاد ردیف مستقل هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و نیز درآمدهای اختصاصی برای وزارت آموزش و پرورش تحت عنوان «سنجش ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در لوایح بودجه سنواتی اقدام نماید.

3- وزارت کشور موظف است با ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های، انتظامی اطلاعاتی و امنیتی و مدیریت شهری و با استفاده از ظرفیت شوراهای تأمین استان و شهرستان و با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط امنیت آزمون‌های ملی و سراسری را تأمین نماید.

4- وزارت کشور (نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا (فتا)) موظف است با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به اتخاذ روش‌های پیشگیری از تبادل اطلاعات آزمون در بستر پیام رسان‌های برخط در زمان برگزاری آزمون‌های ملی و سراسری اقدام نماید. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است نسبت به برقراری اینترنت پایدار در حوزه‌های تصحیح اقدام نماید.

۵- وزارت امور خارجه موظف است در چهارچوب ضوابط تعیین شده توسط وزارت آموزش و پرورش از طریق نمایندگی‌های سیاسی در خارج از کشور همکاری لازم را با سرپرستی‌های مدارس خارج از کشور برای برگزاری صحیح آزمون‌های نهایی به عمل آورد.

۶- معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور موظف است با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌های ذی ربط نسبت به فراهم نمودن زمینه طراحی و تولید ابزارهای فناورانه لازم و تأمین تجهیزات حفاظت از آزمون همکاری لازم را با وزارت آموزش و پرورش به عمل آورد.

7- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است در خصوص مدیریت و نظارت بر فضای رسانه‌ای کشور به منظور تمهید بستر فرهنگی مناسب و نیز هدایت و ساماندهی رسانه‌های مجازی و مکتوب برای اطلاع رسانی به موقع و صحیح و پیشگیری از تشویش اذهان عمومی در حین و پس از برگزاری آزمون‌های ملی و سراسری با وزارت آموزش و پرورش همکاری لازم را به عمل آورد.

8- سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است در خصوص روایتگری اطلاع رسانی آگاهی بخشی و پوشش کامل کشوری و استانی برگزاری آزمون‌های ملی و سراسری در قالب محتوای رسانه‌ای مناسب با وزارت آموزش و پرورش همکاری نماید.

9-سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است در سقف بودجه سنواتی کل کشور و از محل اعتبارات ملی و استانی به منظور احداث و یا متناسب سازی فضای استاندارد و تجهیزات تحت عنوان مرکز آزمون تمام الکترونیک بودجه لازم را ذیل اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به نحوی پیش بینی نماید که تا پایان سال ۱۴۰۷ تمامی مناطق آموزش و پرورش کشور متناسب با جمعیت دانش آموزی دارای مرکز آزمون استاندارد باشند ضوابط مراکز فوق توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین و ابلاغ می‌شود.

۱۰ - احکام این تصویب نامه در چهارچوب قوانین و در مواردی که مستلزم هزینه می‌باشد از محل اعتبارات مصوب مربوط خواهد بود.

170722790214844700

170722791175103000