به گزارش اکوایران، موضوع کاهش ساعت کاری کارکنان دولت و تعطیلی دو روز آخر هفته در روزهای پایانی اسفند 1402 تصویب شد.

طبق اصلاحیه لایحه ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری قرار است ساعت کار کارکنان در هفته از 44 ساعت به 40 ساعت کاهش و تعطیلات پایان هفته به دو روز افزایش پیدا کند. 

امروز سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تصویب کاهش ساعت کاری در هفته به 40 ساعت در این کمیسیون اظهار کرد که روزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه خواهد بود.

به گفته حسین گودرزی، دولت با تعطیلی روزهای پنجشنبه علاوه بر جمعه‌ها موافق بود و کمیسیون اجتماعی مجلس به نظر دولت برگشت.

آنطور که سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس به ایرنا گفته، در ماه ۱۶ ساعت از ساعات کاری موظفی کارکنان دولت کاسته شده و آغاز و پایان ساعت کاری روز نیز با تصمیم دولت و متناسب با فصول سال تغییر می‌کند.

براساس اظهارات گودرزی، مصوبه کاهش ساعت کاری امروز به هیأت رئیسه مجلس ارسال می‌شود تا در نخستین جلسه علنی به رأی گذاشته شود.

کاهش ساعت کاری کارکنان در حالی مطرح شده که طبق اعلام سازمان جهانی نیروی کار(ILO) در سال 2023، هر فرد شاغل در سراسر جهان 41 ساعت و 6 دقیقه در هفته کار کرده که در ایران این رقم به 44 ساعت در هفته می‌رسد. بر این اساس هر فرد شاغل ایرانی 2 ساعت و 54 دقیقه بیشتر از میانگین جهانی کار کرده است.

خبر مرتبط
ساعت کار ایرانیان بیشتر از 161 کشور جهان

اکوایران: در سال 2023، هر ایرانی شاغل به طور متوسط در هفته بیشتر از مردم 161 کشور جهان مشغول کار بوده است. همچنین هر ایرانی شاغل به طور متوسط 2 ساعت و 54 دقیقه بیشتر از میانگین جهانی کار کرده است.

طبق بررسی این سازمان ایران رتبه 26 جهان را در میزان ساعت کاری از آن خود کرده که براین اساس ایرانیان بیشتر از مردم 161 کشور دیگر در جهان مشغول به کار بوده‌اند.