این شرکت هواپیمایی سال گذشته حدود ۶۰ هزار نفر مسافر اربعین را جا به جا کرده و از نظر تعداد زائران جا به جا شده ایام اربعین رتبه نخست را میان شرکت‌های هواپیمایی کسب کرده است. این شرکت هواپیمایی امسال نیز به تبع سال‌های گذشته نیز با هدف خدمات رسانی شایسته زائران اربعین برنامه های ویژه‌ای را در دست اقدام دارد. برای تشریح برنامه های این ایرلاین برای ایام اربعین با داود معماریان، معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی آتا گفت وگو کرده‌ایم.

جلوگیری از سو استفاده استفاده دلالان

امسال به منظور نظارت بر تهیه بلیت‌ها توسط زائران واقعی و جلوگیری از سو استفاده دلالان و سودجویان، تمهیدات خاصی را در نظر گرفته شده است.  معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی "آتا" با اعلام این مطلب اظهار داشت: به منظور دسترسی آسان زائران اربعین به بلیت هواپیما اپلیکیشن «تراسفر» را ایجاده کرده‌ایم تا زائران واقعی بتوانند به راحتی بلیت خود را تهیه کنند. همچنین هر خانواده از طریق این اپلیکشین مجاز است تا 5 بلیت تهیه کند.

معماریان، افزود: فروش بلیت‌های اربعین این ایرلاین از تاریخ ۲۱ مرداد ماه از طریق اپلیکشین و وب سایت «تراسفر» به آدرس http://trasafar.ir آغاز شده است. همچنین شماره تماس‌های ۰۲۱۴۴۶۵۸۶۷۴، ۰۲۱۴۴۶۶۳۰۸۶، ۰۲۱۴۴۶۶۴۱۵۰، ۰۲۱۴۴۶۷۱۹۰۷ و ۰۲۱۴۴۶۷۲۳۸۹برای پشتیبانی و دریافت پیشنهادات و انتقادات درباره تهیه بلیت در اپلیکیشن تراسفر در نظر گرفته شده است.

برنامه ریزی برای جا به جایی  ۵۵ هزار و ۶۸۰ نفر زائر اربعین

شرکت هواپیمایی آتا برای ایام اربعین در بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور ماه با استقرار سه فروند هواپیما حدود ۳۴۸ لگ پروازی در نظر گرفته که قرار است حدود ۵۵ هزار و ۶۸۰ نفر زائر را جا به کند.

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی آتا با اعلام این مطلب اظهار داشت: برای این منظور دو فروند هواپیما در فرودگاه امام خمینی (ره) مستقر شده که هر کدام در روز ۸ لگ پرواز انجام می‌دهند. همچنین طبق صحبتی که با سازمان هواپیمایی کشوری داشته‌ایم قرار است از تاریخ ۲۸ مرداد ماه نیز یک فروند هواپیما برای جا به جایی زائران اربعین در فرودگاه مهرآباد اختصاص یابد. این در حالی است که از فرودگاه‌های اردبیل، تبریز و ارومیه نیز طبق روند سال‌های گذشته پرواز در نظر گرفته شده است.