بیشتر روزنامه‌های امروز صبح تهران ماموریت‌های تازه‌ای که رییس جمهور به بانک مرکزی محول کرده است را تیتر یک خود کرده‌اند و با تیتر «ده فرمان» به موضوع واکنش نشان دادند. 

ماموریت‌های تازه رییسی به بانک مرکزی عبارت است از تقویت ارزش پول ملی، اصلاح ناترازی بانک ها، توقف رشد سالیانه نقدینگی، اصلاح سبد ذخایر ارزی متناسب با نیازهای سرمایه گذاری و تجاری کشور، توسعه دامنه وثایق و تسهیل فرایند وثیقه گذاری، فعال سازی حساب تجاری، تقویت سامانه‌های نظارتی و تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی.

لایحه بی‌سرانجام منع خشونت خانگی معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده دولت روحانی در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رییس مجلس به خواستار به سرانجام رسیدن لایحه منع خشونت خانگی شده است. لایحه‌ای که در دولت قبلی بعد از کش و قوس‌های فراوان از قوه قضاییه به دولت و سرانجام راهی بهارستان شد اما در صحن علنی بررسی نشد. 

ابتکار در نامه خود به ۷۵ هزار مورد خشونت خانگی که در سال ۱۴۰۰ رخ داده و پزشکی قانونی هم آن را گزارش کرده است، اشاره کرد و تاکید کرد که این آمار در سال‌های قبل نیز وجود داشته است.

در ادامه برنامه کیوسک امروز گزارش‌هایی از گمانه‌زنی‌های تازه از نخست وزیر بعدی بریتانیا را مرور کردیم و ماجرای هفت تیرکشی در کانادا را هم بازخوانی کردیم.