روزنامه «دنیای اقتصاد» در گزارشی با تیتر: «حمله موشکی به شکل» نوشته است: آتش جنگ دامان اقتصاد اسرائیل را گرفته است. بررسی‌های این روزنامه نشان می‌دهد نرخ برابری ««شِکِل» -پول اسرائیل- دربرابر دلار به کمترین میزان از ۲۰۰۹ رسیده است.

از این روزنامه تیتر دیگری را هم در برنامه کیوسک امروز مرور کردیم، «دیده‌بانی اقتصاد در وضعیت جنگی»، عنوان ویژه‌نامه این روزنامه است که در بخشی از آن به وضعیت اقتصاد ایران همزمان با تحولات غزه پرداخته شده است. محسن جلال پور، کارشناس اقتصادی در یکی از میزگردهای این ویژه‌نامه گفته است: «هفت ماه نخست سال جاری را فرسایشی‌ترین دوران بازار دارایی‌ها نامید که در آن هیچ‌یک از دارایی‌ها تغییر چندانی نداشتند.»

روزنامه «هم‌میهن» هم در گزارشی وضعیت زنان و کودکان بعد از زلزله هفت اکتبر افغانستان را مرور کرده و نوشته: «در همان روزهای اول زلزله، سازمان ملل متحد اعلام کرد که ۹۰درصد کشته‌شدگان زلزله ۷ اکتبر افغانستان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. آنطور که روایت می‌شود، برخی از مردان از دست زدن به زنان زخمی یا مرده خودداری کرده بودند.

فعالان اجتماعی همچنین می‌گویند، محدودیت‌های طالبان مانع از تلاش‌های پزشکی برای کمک به مجروحان شد. برخی اعلام کردند که طالبان، پزشکان مرد را از معالجه بیماران زن منع کرد.»