خبر آزادی، «الهه محمدی» و «نیلوفر حامدی»، خبرنگاران بازداشتی روزنامه «هم‌میهن» و «شرق» بعد از ۵۰۰ روز، به صفحه یک بسیاری از روزنامه‌ها راه پیدا کرده است.

روزنامه هم میهن در گفت‌وگو با وکیل مدافع الهه محمدی درباره برگزاری دادگاه تجدیدنظر این روزنامه‌نگار نوشته است: «جلسه دادگاه تجدیدنظر موکلم الهه محمدی روز شنبه، ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار و رسیدگی انجام شد. خوشبختانه دادگاه با صدور قرار وثیقه موافقت کرد و درنتیجه ایشان روز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه به‌طور موقت به قید وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی آزاد شد. ما اکنون منتظر صدور رأی هستیم و امیدواریم در صدور رأی هم به نتیجه‌ای مثبت دست پیدا کرده و برائت او را از تمام اتهامات به دست‌ آوریم. در این مورد که دادگاه تجدیدنظر، جلسه‌ دیگری هم خواهد داشت یا خیر، به ما چیزی اعلام نشده است.»

روزنامه «شرق» گزارشی از نشست هم اندیشی نقشه راه آب کشور منتشر کرده است. در این گزارش به نقل از رییس فدراسیون صنعت آب ایران، آمده است: «مصارف آب از ذخایر تجدیدپذیر در کشور نیز با نرخ رشد چهار میلیارد مترمکعب در هر دهه در سال ۱۴۰۲ به ۹۲.۷ میلیارد مترمکعب رسیده است. اگر روند افزایش مصرف به همین صورت ادامه یابد، در سال ۱۴۱۲ به ۹۶.۷ میلیارد مترمکعب می‌رسد و میزان آب تجدیدپذیر تقریبا در همان سال با مصارف برابر می‌شود و در اینجا به ورشکستگی آبی خواهیم رسید.»

در ادامه کیوسک امروز، گزارشی از روزنامه «دنیای اقتصاد» با تیتر «تاوان تعویق اصلاحات اقتصادی» را هم بررسی کردیم. این روزنامه به این پرسش پاسخ داده است که چرا اقدامات اجباری، جای سیاست‌های انتخابی را گرفته است؟