به گزارش اکوایران؛ حمله‌ای که نه تنها سایت‌های ارائه دهنده خدمات این شرکت را از کار انداخته بلکه اطلاعات مشتریان آن را هم به دست آورده است.

گروه هکرهای ایرانی «سایه سیاه»، به شرکت اسراییلی خدمات اینترنتی «سایبرسرو» حمله کرده، سرورهای آن را از کار انداخته و اطلاعات  مشتریان سایبرسرو را منتشر کرده است. این گروه از هکرهای ایرانی قبلا هم به یک شرکت بیمه‌ای اسرائیلی به نام «شیربیت» و یک شرکت تامین مالی حمله کرده و اطلاعات آنها را سرقت کردند. اینطور که بعضی از کاربران شبکه های اجتماعی حدس می زنند این حمله می تواند پاسخ هکرهای ایرانی به حمله اخیر به سیستم سوخت رسانی در ایران باشد.

سخنگوی اتحادیه اروپا گفت ایران و قدرت‌های جهانی امضا کننده توافق هسته‌ای در حال رایزنی برای تعیین تاریخ از سرگیری مذاکرات احیای برجام در اولین فرصت ممکن هستند.

علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران در گفت‌وگوهای برجام چند روز قبل در پی دیدار با هماهنگ کننده این مذاکرات در بروکسل عنوان کرده بود که گفت‌وگوها قبل از پایان ماه نوامبر در شهر وین از سرگرفته می‌شود.

 حمله منتقدان به آیت الله صافی گلپایگانی در تمام آخر هفته ادامه داشت، ایشان که در دیدار با رئیس مجلس نسبت به روابط خارجی ایران توصیه‌هایی کرده و خواسته بودند که ایران به قهر با کشورهای دیگر خاتمه دهد در تمام چند روز گذشته هدف حملات تند قرار گرفتند. امروز روزنامه هایی مثل شرق، جمهوری اسلامی، اعتماد و سازندگی به این حمله ها واکنش نشان داده و آنها را تهدید کننده استقلال مرجعیت دانستند.

 وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، در جدیدترین بیانیه‌اش درباره ایران، خبر از تحریم ۲ شرکت به عنوان اشخاص حقوقی و ۴ نفر اشخاص حقیقی خبر داد. بنا بر ادعایی که در این اطلاعیه آمده «آنها نقش حیاتی در توسعه برنامه‌های پهپادی سپاه پاسداران و نیروی قدس سپاه دارند». براساس این خبر دو شرکت «کیمیا پارت سیوان» و «اوج پرواز» و ۴ شهروند ایرانی به نام‌های «یوسف ابوطالبی»، «سعید آقاجانی»، «عبدالله محرابی» و «محمد ابراهیم زرگر تهرانی» از امروز تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار می‌گیرند. سعید خطیب‌زاده سخنگوی‌ وزارت خارجه این تحریم‌ها را «نشاندهنده رفتار کاملا متناقض کاخ سفید» دانسته و گفته «دولتی که از قصد بازگشت به برجام سخن می ی‌گوید و همان روش ترامپ را در تداوم اعمال تحریم ادامه می‌دهد این پیام را ارسال می‌کند که واقعا قابل اعتماد نیست».