سرنوشت مذاکرات 

دور تازه مذاکرات در وین از روز پنجشنبه، ۱۳ مرداد از سر گرفته شده است و علی باقری مسئول ارشد تیم مذاکرات هسته‌ای در وین گفت‌وگوهای فشرده‌ای برای تضمین ایران در برجام انجام داد. اما لازمه موفقیت دور تازه این مذاکرات چیست؟ روزنامه دنیای اقتصاد در این رابطه نوشته است که رفع تحریم‌ها به صورت موثر و پایدار لازمه موفقیت مذاکرات وین است. این صحبت‌ها درحالی اعلام شد که دیشب ۱۴ مرداد در دومین روز از مذاکرات وین، سه کشور اروپایی بیانیه‌ای صادر کردند. در این بیانیه تاکید شده که ایران درخواست‌های غیرواقع‌بینانه و خارج از چارچوب برجام مطرح نکند. 

از حقابه‌های ایران نمی‌گذریم 

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان به تازگی درباره موضوع حق‌آبه ایران از ارس به تشکیل کمیته مشترک آبی ایران و ترکیه برای نخستین بار در ماه‌های گذشته اشاره کرد و تاکید کرد که حتی از یک قطره از سهم ملت ایران از حق‌آبه‌های تاریخی و مرزی نخواهیم گذشت.

کرونا دوباره در ایران می‌تازد 

براساس آخرین به روزرسانی‌ها در حال حاضر ۱۳۰ شهر با وضعیت قرمز، یعنی بسیار پرخطر کرونایی در کشور وجود دارد و تعداد شهرهای نارنجی یعنی پرخطر نیز به ۱۲۹ شهر رسیده است. و تعداد شهرهای آبی با وضعیت عادی کرونایی در روزهای اخیر کاهش جدی پیدا کرده است. 

«تصادف یوزپلنگ آسیایی» و «هشدارهای تازه هواشناسی مبنی بر بارندگی در بعضی شهرها» از دیگر عناوینی بودند که در برنامه کیوسک امروز آن‌ها را مرور کردیم.