روزنامه «دنیای اقتصاد» در گزارشی با استناد به پژوهش دانشگاه جانز هاپکینز به این پرسش، پاسخ داده است که نظام رفاهی ناکارآ در ایران چگونه به تقویت اثر فشارهای بین‌المللی منجر شد؟

در بخش‌هایی از این گزارش تاکید شده است: « به‌دلیل سیاست‌های رفاهی ناکارآ برای دهک‌های کم‌درآمد، این اثر تحریمی اثر شدیدتری بر قشر ضعیف ایران داشته است.»

همچنین این پژوهش تاکید می‌کند: «وجود نهادهای متعدد تصمیم‌گیر، فقدان زیرساخت و نبود یک بانک اطلاعاتی فراگیر در کنار تنگنای منابع سه دلیل عملکرد نامناسب نظام رفاهی ایران مقابل تحریم‌ها است. این مطالعه تاکید می‌کند که در دوره سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ میزان مخارج حقیقی خوراکی خانوارها ۴۳درصد و در بخش آموزش ۵۳درصد کاهش یافته و در مقابل هزینه‌های بخش مسکن ۴۱درصد رشد کرده است.»

در ادامه کیوسک امروز، تیتری از روزنامه «اعتماد» را بررسی کردیم.

این روزنامه در گزارشی با تیتر: «رقیب‌هراسی برای وحدت» تاکید کرده است: «حتی اگر اصلاح‌طلبان فهرست واحدی در تهران بدهند، با توجه به سابقه دو انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری گذشته، به نظر نمی‌رسد که بدنه اجتماعی آنها، وارد انتخابات شوند. از سوی دیگر غیبت چهره‌های شاخص اصلاحات نیز مزید بر علت می‌شود تا رغبتی به حضور پای صندوق رای نباشد.»

برخلاف روزنامه اعتماد؛ روزنامه «صبح‌نو» اما از ائتلاف «روحانی- لاریجانی» نوشته و آن را بررسی کرده است.