به گزارش اکوایران؛ در لایحه بودجه سال 1403 به مجلس شورای اسلامی منابع هدفمند سازی یارانه ها 15 درصد افزایش داشته است خبری که این شائبه را در اذهان یارانه بگیران ایجاد کرده است که این افزایش بر مبلغ یارانه دریافتی خانوارهای ایرانی نیز به همین میزان تاثیرگذار خواهد بود.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به اینکه هیچ برنامه‌ای برای افزایش مبلغ یارانه ها  وجود ندارد و یارانه ها طبق جدول ۱۴ قانون بودجه که برای سازمان هدفمند سازی مشخص شده پرداخت خواهد شد گفت:  طبق قانون بودجه رقم یارانه‌ای که سازمان هدفمند سازی دارد بر مبنای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر فرد و دهک‌های چهارم تا نهم به ازای هر فرد ۳۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد از نیمه اول سال ۱۴۰۳ گذشته ۱۰۰ درصد منابعی که باید در ۶ ماه اول سال محقق می‌شد تقریباً ۵۳.۵۲ درصد آن محقق شده و هم اکنون هم ۵۰ درصد کسری منابع داریم به همین جهت امکان افزایش یارانه‌ها وجود ندارد.

بررسی های اکو ایران حاکی از آن است که منابع وصول شده سازمان هدفمندی یارانه ها، حتی پاسخگوی نیازهای اجتناب‌ناپذیر، از جمله پرداخت یارانه نقدی، پرداخت مستمری‌های کمیته امداد و بهزیستی، مطالبات گندم کاران و .... نیز نبوده و به همین دلیل، سازمان هدفمندی به استفاده از تنخواه بانک مرکزی، استقراض از خزانه و مصوبه سران قوا روی آورده است. مشکلات در تأمین منابع از سوی شرکت‌های ذی‌مدخل نفتی، مانند شرکت ملی پالایش نفت و گاز، باعث شده که سازمان برای جبران کسری منابع خود به این اقدامات متوسل شود.