به گزارش اکوایران به نقل از ایسنا؛‌ رئیس کل دادگستری استان بوشهر اعلام کرد که ۸ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی در این استان وصول شده است. این اقدام در راستای دستورات رئیس قوه قضائیه و با هدف مقابله با آلایندگی‌های زیست‌محیطی و اقدامات قضایی مرتبط انجام شده است.

مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر، اظهار داشت که این مبلغ علاوه بر ارزش افزوده، به منظور کاهش آلایندگی واحدهای تولیدی و همچنین واریز بخشی از آن به خزانه کل کشور اختصاص خواهد یافت. وی همچنین خاطرنشان کرد که پیش از این ۵۲ هزار میلیارد تومان دیگر از حق آلایندگی در استان وصول شده بود و مجموع این رقم تاکنون به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس قوه قضائیه همچنین در جریان سفر خود به استان سمنان به استاندار و مسئولان محلی دستور داد تا موضوع عدم پرداخت عوارض آلایندگی یکی از شرکت‌ها در شهرستان مهدیشهر را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

علاوه بر بوشهر، در استان‌های خوزستان و هرمزگان نیز اقدامات مشابهی صورت گرفته است. در خوزستان ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و در هرمزگان ۷ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان از حق آلایندگی وصول شده است که در مجموع تاکنون ۷۵ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان از عوارض آلایندگی با همکاری دستگاه قضایی در سطح کشور وصول شده است.