به گزارش اکو ایران به نقل از ایرنا، مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان، از صدور دستور ویژه قضایی برای ترخیص فوری محموله ۱۸۰ کانتینری قطعات خودروی هایما از بندر شهید رجایی بندرعباس و انتقال آن به شرکت ایران‌خودرو خبر داد.

این محموله به‌منظور رفع کمبود قطعات و راه‌اندازی خطوط تولید، با نظارت دادستان عمومی بندرعباس در حال بارگیری و انتقال به کارخانه است.

 برای تسریع در انتقال این محموله، تعداد کامیون‌های مورد نیاز در بندر افزایش یافته و فرآیند بارگیری به‌صورت ۲۴ ساعته ادامه دارد تا محموله در سریع‌ترین زمان به مقصد برسد. وی تأکید کرد که این اقدام برای تأمین نیاز خودروسازان داخلی و تحویل به موقع خودرو به خریداران انجام شده است.

به گفته وی دستگاه قضایی در راستای نظارت بر اجرای قوانین و صیانت از حقوق عمومی در این زمینه نقش فعالی ایفا کرده است.

گشایش قبلی: ترخیص ۵ هزار خودروی وارداتی 

دوشنبه 17 مهرماه رئیس کل دادگستری هرمزگان، به منظور بررسی مشکلات تجار به بندر شهید رجایی بندرعباس، رفت در این دیدار مردمی دستور ترخیص فوری محموله‌های معطل‌مانده از جمله ۵ هزار دستگاه خودروی خارجی و ۲ هزار تن برنج وارداتی صادر شد.

همچنین یک محموله ۴۴ هزار تنی روغن به دلیل تأیید نشدن سلامت، به کشور مبدأ مرجوع شد و مشکلات ۵۳ کانتینر گچ وارداتی پس از ۱۴ سال رفع شد. رئیس کل دادگستری تأکید کرد که هدف دستگاه قضایی، تسهیل تجارت و رفع موانع واردات و صادرات با نظارت مستمر است.