آیا زمان ضد حمله به قیمت دلار رسیده؟

بازار ارز در ۷ مهر تب بالا رفتن به خود گرفته و مانند روزهای قبل دچار نوسان بود.

به گزارش اکوایران امروز سه سیگنال افزایشی به بازار ارز تهران داده شد. و این سیگنال‌ها معامله‌گران را تهییج و همچنین موجب نوسان در قیمت دلار شد. تثبیت درهم بالای ۸ هزار تومان هم معامله گران در پایتخت را تهییج کرد همچنین صبح امروز بازار ارز هرات نیز با یورش به ۲۹ هزار تومان سیگنال افزایشی به بازار تهران داد.

از طرفی تنش‌های سیاسی به وجود آمده در عراق موجب شد تا واشنگتن در اعتراضی شدیداللحن به ادامه حملات روزمره به منافع خود در عراق، دولت مسعود کاظمی، نخست وزیر منتقد تهران را تهدید کرده که در صورت تداوم وضع موجود، سفارت خود را در بغداد تعطیل خواهد کرد، و این خبر تنش سیاسی در عراق نیز سیگنال افزایشی به قیمت دلار در ایران داد.

همچنین در معاملات روز دوشنبه تالار پتروشیمی بورس کالا نرخ تسعیر دلار در قیمت ۴۰ هزارتومان در حال رقابت بود که این رقابت قیمتی متوقف شد و این نرخ مورد تایید واقع نشد. رقابت قیمتی در تالار پتروشیمی بورس کالا از قیمت ۲۳ هزار تومانی دلار سامانه نیما آغاز شده بود.

بسیاری از معامله‌گران نیز در این نقطه قیمت، ضدحمله به قیمت دلار، از سوی بازارساز یا یک خبر بنیادی غافلگیرکننده را پیش بینی می‌کنند.

برخی کارشناسان معتقدند که بازارساز در این نقطه باید جو هیجانی را کنترل کند، چرا که در دهه چهارم قیمت، ممکن است انتظارات منفی قابل کنترل نباشد.