هیکس که خانواده سرشناسی ندارد در ایالت کانتیکات به دنیا آمد و بزرگ شد، وقتی هنوز نوجوان بود وارد دنیای مد شد و در یکی از آگهی های برند رالف لورن به عنوان مدل شرکت کرد. کمی بعد در عین حال که فعالیتش را به عنوان مدل ادامه داد یک موسسه روابط عمومی هم داشت که با شرکت پوشاک ایوانکا ترامپ کار می کرد. او چندباری هم به عنوان مدل لباس های شرکت ایوانکا جلوی دوربین رفت.

این همکاری با دختر بزرگ دونالد ترامپ باعث شد که هیکس مورد توجه رئیس جمهوری آمریکا قرار بگیرد و در سال ۲۰۱۴، آقای ترامپ او را برای مدیریت روابط عمومی بنگاه‌های معاملات ملکی اش انتخاب کند.

چند ماه بعد یعنی ابتدای سال ۲۰۱۵، علاقه مندان به سیاست در آمریکا، برای اولین بار با هوپ هیکس آشنا شدند. او یکی از همراهان آقای ترامپ در اولین مراسم تبلیغاتی اش برای انتخابات ریاست جمهوری بود و حتی تا سخنگویی کمپین تبلیغاتی او هم پیشرفت کرد و مسئولیت اداره صفحه توئیتر ترامپ را هم به عهده داشت. تا اینکه با برکناری ناگهانی  اسکاراموچی، جایگزین او در سمت مدیر ارتباط با رسانه کاخ سفید شد در حالی که فقط ۲۹ سال داشت.

هیکس در قائله ارتباط ترامپ با روسیه در جریان انتخابات ایالات متحده مجبور شد بعد از هشت ساعت سوال و جواب در برابر مجلس نمایندگان اعتراف کند که چندین بار در راستای منافع ترامپ دروغ مصلحتی گفته است، کمی بعد از این اعتراف، هیکس از سمتش در کاخ سفید استعفا کرد اما چندان از نهاد ریاست جمهوری آمریکا دور نماند و بعد از چند ماه با سمت مشاور و دستیار ارشد رئیس جمهور به کاخ سفید برگشت. او حالا متهم است که ویروس کرونا را به ترامپ منتقل کرده. او سه شنبه هفته گذشته با هواپیمای ریاست جمهوری همراه آقای ترامپ به اوهایو رفت جایی که مناظره تلویزیونی نامزدها برگزار میشد. هیکس چهارشنبه هم در هلی کوپتر مرین وان در فاصله نزدیک از رئیس جمهور آمریکا نشسته بود و تصاویری از او در نزدیکی ترامپ بدون اینکه ماسکی داشته باشد منتشر شده است، دقیقا چند ساعت قبل از اینکه مشخص شود به کرونا مبتلا است.