در این جلسه سوالات گوناگونی حول محور لایحه بودجه ۱۴۰۰ و بازگشت احتمالی دولت آینده آمریکا به برجام مطرح شد. در این نشست دو ساعته برخی مسائل مهم از دید خبرنگاران به دور ماند.

 

 

سوالات پرسیده نشده در سومین نشست خبری روحانی با اصحاب رسانه

سومین نشست خبری رئیس جمهور با حضور خبرنگاران در روزهای نارنجی کرونایی تهران برگزار شد. رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود به وضعیت عملکرد ۷ ساله دولت اشاره کرد  و از وعده های تحقق یافته سخن گفت

در این نشست سوالات زیادی مطرح شد که اکثرا حول محور لایحه بودجه ۱۴۰۰ و بازگشت احتمالی بایدن به برجام می چرخید. اما چه سوالاتی مهمی مطرح نشد؟

 

جای خالی FATF در نشست خبری رئیس جمهور

شاید یکی از مهم ترین موضوعاتی که در این نشست اشاره ای به آن نشد موافقت رهبر انقلاب با بررسی مجدد لایحه FATF بود. اسفند ماه سال گذشته بود که نام ایران به لیست سیاه گروه اقدام مالی اضافه و مشکلی بر مشکلات اقتصاد اضافه شد. در این نشست خبری جای این سوال از روحانی خالی ماند که، آخرین وضعیت بررسی این لوایح به کجا رسید؟

 

آخرین وضعیت خرید وکسن کرونا چیست؟

در زمانی که نیاز به واکسن یکی از حیاتی ترین نیاز های کنونی کشور است و به طور مستقیم با جان مردم در ارتباط است هیچ صحبتی از وضعیت خرید واکسن نشد و دانسته هایمان همین قدر است که روحانی چندی پیش خواستار تهیه واکسن شده بود آن هم از هر راهی که ممکن است .

اینکه در سال ۹۵ چه  میزان رشد اقتصادی داشتیم شاید به اندازه موقیعت حساس امروز اهمیت نداشته باشد و آخرین اقدامات دولت در تهیه واکسن شاید یکی از مهم ترین سوالاتی باشد که به آن پرداخته نشد.

منابع ارزی که همچنان در عراق و کره جنوبی بلوکه مانده و همتی هم چندی قبل از آزادسازی آنها برای تهیه واکسن ابراز نا امیدی کرد از موضوعاتی است که مغفول ماند. آیا مشکلات اقتصادی مان همچون زنجیری به هم حلقه شده و باز برمیگردیم به مساله مهم بررسی لایحه FATF؟