وال استریت ژورنال : تصویب بسته کمک مالی توسط کنگره

نمایندگان کنگره آمریکا دیروز به توافق جمعی در خصوص کمک ٩٠٠ میلیارد دلاری دولت به خانوارها ، کسب و کارهای کوچک و مدارس رسیدند که در اثر ماه ها تعطیلی متحمل ضررهای سنگینی شدند. سناتور میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا روز یکشنبه گفت همه ی موضوعات مهم در این طرح پیش بینی شده و انتظار میرود این طرح گشایشی که کشور به آن نیاز دارد را ایجاد کند

آقای مک کانل اضافه کرد باید به سرعت طرح را اجرایی کنیم چرا کمترین اتلاف وقت منجر به پشیمانی میشود.

سناتور چاک شومر، رهبر اقلیت سنا هم گفت این طرح از یک طرح ایده آل فاصله ی زیادی دارد ولی حداقلیست برای گذر از شرایط اضطراری اقتصاد آمریکا.  مطابق این طرح قرار شد که به مدت یازده هفته مبالغی به دریافتی هفتگی کسانی که بی کار شدند اضافه شود و در خانوارها به ازای هر نفر بالغ یا کودک ۶٠٠ دلار پرداخت بشود.  

امید بر این است که بعد از واکسیناسیون و بهتر شدن وضعیت همه گیری کمک هایی از این دست که آثار تورمی زیادی در پی خواهد داشت، متوقف بشود.

فایننشال تایمز : ممنوعیت ورود بریتانیایی ها به کشور های اتحادیه اروپا

کشورهای متعدد اروپایی ورود مسافران بریتانیایی را به کشورشان ممنوع کردند که دلیل آن اوج گیری گسترش ویروس در مناطق جنوب شرقی بریتانیا عنوان شده.

فرانسه در راس این کشورها گفته که ورود اتباع انگلستان از نیمه شب یکشنبه ٢٠دسامبر به فرانسه به مدت ۴٨ ساعت ممنوع است. آلمان، ایتالیا، بلژیک، اتریش و هلند هم در این تصمیم با فرانسه هم نظر بودند و همه ی راه های زمینی و هوایی از بریتانیا به این کشورها مسدود شده. اهمیت و ضرورت این ممنوعیت به گفته ی مقامات اروپایی، افزایش میزان درگیری و انتقال ویروس در موج جدیدیست که با فرا رسیدن زمستان، با آن مواجه خواهیم بود خصوصا که دولت آقای جانسون نخست وزیر بریتانیا به مناسبت کریسمس قصد کاهش محدودیت های کرونایی را دارد.

با این وجود بعضی از کشورهای اروپایی از عدم همکاری کافی اعضای این اتحادیه هم گله کردند.

به عنوان مثال دولت اسپانیا  گفت توقع یک اقدام سریع و کارساز از اتحادیه اروپا می‌رفت ولی اگر قرار باشد این بی عملی ادامه پیدا کند، دولت اسپانیا اقدامات لازم برای حفاظت از شهروندان اسپانیایی را به طور فردی انجام میدهد خواه با قوانین اتحادیه اروپا سازگار باشد یا نباشد.