شاید باور کردنی نباشد که رایان کاجی ۹ ساله در سال ۲۰۲۰ درآمدی بیشتر از آنتونی گریزمن ستاره فوتبال داشته است. اما این پسر بچه از چه راهی این ثروت هنگفت را به دست آورده است؟

 

 این پسر بچه از چه راهی این ثروت هنگفت را به هم زده؟

رایان در کاری می‌کند که آرزوی هر کودکی است. جعبه‌های اسباب‌بازی‌های تازه را می‌گیرد، باز می‌کند و با آنها بازی و اظهارنظر می‌کند.

او که در تگزاس زندگی می‌کند

چند سالی است که با فعالیت در کانال یوتیوبش به نام دنیای رایان ثروت عظیمی به دست آورده و سال ۲۰۲۰ پردرآمدترین یوتیوبر شده.

او سال ۲۰۲۰ از یوتیوب حدود ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار پول درآورده است

 البته این درآمد یوتیوبی، نوک کوه یخ است و او با فروش اسباب‌بازی‌ و پوشاک  ۲۰۰ میلیون دلار دیگر نیز به جیب زده.

این شهرت در دنیای کودکان باعث شده که شبکه «نیکلودین» دنبال امضای قرارداد تولید برنامه با او باشد و احتمالا چندین میلیون دلار هم از این قرار به دست خواهد آورد.

 

کانال یویتوبی این «اینفلوئنسر کودک» بیش از ۴۱ میلیون نفر مشترک دارد و ویدئوهای آن بیش از ۱۲ میلیارد بار دیده شده‌اند. پربازدیدترین ویدئوی این کانال چیزی فراتر از ۲ میلیارد تماشا دارد.

در این میان مشکلاتی هم پیش آمده است. مثلا کمیسیون فدرال تجارت آمریکا پرونده‌ای علیه این خانواده گشوده است و در حال تحقیق درباره کار آنهاست. آنها متهم شده‌اند که اسپانسرهای برنامه‌هایشان را آن‌طور که باید آشکار نکرده‌اند.

 

رده دوم و سوم درآمد های یوتویوبی

در یک سالی که گذشت یوتیوبرهای برتر در مجموع چیزی بیش از ۲۱۱ میلیون دلار درآمد داشته‌اند. این رقمی است که نشریه فوربز در گزارش سالانه خود به آن اشاره کرده است. رتبه نخست که مشخص است و به رایان کاجی تعلق دارد.

نفر دوم هم جوانی ۲۲ ساله به نام جیمی دونالدسن است. او را در یوتیوب با نام «مستربیست» می‌شناسند و در یک سال گذشته ۲۴ میلیون دلار از این شبکه اجتماعی اشتراک ویدئو پول درآورده است.

در رده سوم پردرآمدهای یوتیوب یک گروه ایستاده‌ است؛ گروهی با نام «دود پرفکت» که در ویدئوهایش از ورزش و بازی‌های گوناگون به عنوان موضوع محوری استفاده می‌کند. اعضای این گروه در یک سال گذشته ۲۳ میلیون از یوتیوب به دست آورده‌اند و کانالشان در این شبکه اجتماعی بیش از ۵۴ میلیون مشترک دارد.