یعنی یک‌ماه آینده برای آمریکا، در حالی که برخی دیگر می‌گویند این ویروس ممکن است تا سال ۲۰۲۲ پابرجا باشد.

چرا این پیش‌بینی‌ها از مرگ ویروس کرونا این همه اختلاف زمانی دارد؟

 

پیش بینی ها در باره پایان کرونا

یکسالگی کرونا در حالی رقم میخورد که جهان با رکود در بخش های مختلف مواجه شده است و برای آنکه نفس های این ویروس به شماره بیفتد باید تعداد بیشتری از مردم در مقابلش واکسینه شوند، این حرف کارشناسان و پزشکانی است که در زمینه کرونا تحقیق میکنند

آنتونی فاوچی ، مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید تخمین زده است که ۷۰ تا ۸۵ درصد از جمعیت ایالات متحده برای ایجاد مصونیت همگانی مقابل کرونا نیاز به واکسیناسیون دارند.

برخی از کارشناسان، بازگشت به حالت عادی را در اوایل آوریل پیش بینی می کنند یعنی یکماه آینده برای آمریکا، در حالی که برخی دیگر می گویند این ویروس ممکن است تا سال ۲۰۲۲ پابرجا باشد.

چرا این پیش بینی ها از مرگ ویروس کرونا این همه اختلاف زمانی دارد؟

احتمالاً مهمترین عامل،‌ تزریق واکسن است. طبق پیش بینی بلومبرگ ، اگر ایالات متحده روزانه ۱.۹ میلیون دوز مصرف کند، به شرط آنکه واکسن یکبار مورد استفاده قرار گیرد پوشش دادن ۷۵ درصد از جمعیت ایالات متحده حدوداً هفت ماه طول می کشد.

۲. لوئیس مانسکی ،مدیر انستیتوی ویروس شناسی مولکولی در دانشگاه مینه سوتا در مینیاپولیس می گوید: "داده هایی وجود دارد که نشان می دهد حتی اگر آلوده شده باشید ، باز هم می توانید دوباره آلوده شوید. این مسئله کماکان در حال بررسی است که ابتلا یکباره باعث ایجاد مصونیت میشود یا نه؟

مارتی مکاری از دانشکده پزشکی جان هاپکینز اخیراً در وال استریت ژورنال نوشت حدود ۵۵ درصد از کل آمریکایی ها دارای برخی مصونیت های طبیعی هستند. از این رو او وی پیش بینی کرد که تا بهار امسال عفونت های ویروس کرونا به حد بسیار پایینی کاهش یابد.

به عقیده کارشناسان  انواع مختلف  ویروس های کرونا ویروس که بیشتر قابل انتقال هستند  بزرگترین عاملی هستند که می توانند مدت زمان لازم برای بازگشت جهان به حالت طبیعی را طولانی کنند.

از این رو به عقیده کارشناسان تنها نمیتوان به واکسن بسنده کرد و در این میان رعایت فاصله اجتماعی،‌ ماسک زدن و شستوشوی مرتب دست ها باید به عنوان اقدامات پیشگرانه توسط عموم مردم رعایت شود.

 

آیا واکسیناسیون به معنای مرگ کروناست؟

 نکته اینجاست که  ویروس کرونا همراه ما خواهد بود ، اما وحشتناک نخواهد بود. بلکه به عقیده پزشکان این ویروس میتواند تا حد یک بیماری ساده تقلیل یابد.

پزشکان آمریکایی  امیدوار هستند که برخی از ظواهر زندگی عادی در پاییز ۲۰۲۱ یا حداکثر تا اوایل سال ۲۰۲۲ برای آمریکایی ها از سر گرفته شود.

به عقیده آنها بسته به دوام ایمنی واکسن ها ، ممکن است لازم باشد هر سال یا هر سه سال یکبار واکسن ویروس کرونا تزریق شود.

کرونا هرچه بود از هرکجا که نشات گرفته،‌ امروزه به چالش تمام دنیا بدل شده است، از این رو برای برون رفت از آن به راه حل های جهانی نیاز دارد.