اما آیا باید قبل از استعفا شغل جدید پیدا کنیم یا لزومی به انجام این کار نیست؟ آیا ترک کردن شغل و پیداکردن شغل جدید آسان است؟ در این ویدئو نکاتی که باید قبل از استعفا دادن در نظر بگیرید را مرور می‌کنیم.

 

قبل از استعفا باید به چه نکاتی توجه کرد؟

خب بیاید مساله را کمی بازتر کنیم. تصور کنید در شرایط بد کاری گیر افتادید و شغلتان باعث به هم ریختگی  اعصاب و روان و سلامتیتان شده و احتمالا ترجیح میدید بیکار باشید تا در آن شرایط خسته کننده کار کنید. اما قبل از استعفا دادن باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید، مثلا  اینکه اوضاع مالی تان چطور است؟ اگر استعفا دادید و مدتی بیکار بودید، برای چه مدت بیکار ماندن میتوانید هزینه هایتان را تامین کند؟ یک ماه؟ دوماه؟ شش ماه؟ یکسال؟

شاید در جواب بگویید خب بستگی داره بعد از چه مدت بتوانم کار جدید پیدا کنم؟

جواب دادن به این سوال خیلی آسان نیست. اگر اوضاع بازار کار مثل گذشته مساعد بود، در جواب می گفتیم ببین در گذشته چقدر طول می کشید تا کار جدید پیدا کنی ؟ و برا ساس جواب می گفتیم الانم هم همونقدر طول میکشد.

اما الان به واسطه شرایط خاصی که کرونا به وجود  آورده نمیتوانیم خیلی به تجربیات سابق اتکا کنیم.  باید به این مساله فکر کنید که دایره ارتباطاتتان چقدر گسترده است؟ اگر دوستانی داشتین که به تازگی از شغلی به شغل دیگه رفتند، ظرف چه مدت این کار را انجام دادند؟ اما بازهم شاید نشتوان به جواب دقیق رسید.

شاید یک گزینه خوب در این شرایط این باشد که از کارفرما بخواهید تا مدتی به صورت پاره وقت کارکنید. در آن صورت وقت دارید تا دنبال کار جدید هم بگردید.

اما یک نکته که حتما باید به آن توجه کنید این است که اتفاقاتی که در محل کار افتاده و شما را آزار داده قانونی بوده؟ یعنی آیا هیچ اتفاق غیر قانونی در محل کار رخ نداده؟ اگر اینطور باشد میتوانید درصورت استعفا از آنها درخواست سنوات کنید. میتوانید در این زمینه از یک وکیل خوب مشاوره بگیرید تا درست عمل کنید.

اما یک راهکار مهم اینکه ببینید در شغلی که دارید امکان کار پروژه ای وجود دارد؟ اگر اینطور شغلی دارید این یک فرصت خوب است تا چند مشتری پیدا کنید و برای مدت کوتاهی اینکار را انجام دهید تا امنیت مالی پیدا کنید و با احساس امنیت بیشتری استعفا بدهید.

نکته آخر اینکه گاهی برای یک سوال جواب مشخصی وجود نداره و تنها راه آزمون و خطا کردن است تا بتوان راه درست رو پیدا کرد.