کنسولی که تغییرات زیادی نسبت به نسل‌های قبلی خود داشته و البته باز هم رقیبی به نام ایکس‌باکس در مقابل خود دارد.

 

مسیری پر درآمد برای شرکت سونی و جذاب برای طرفداران آن

در سالی که گذشت نسخه ۵ ام پلی استیشن معرفی و به بازار عرضه شد، بد نیست تا به همین مناسبت نگاهی به تاریخچه این کنسول بیاندازیم.

سوم دسامبر ۱۹۹۴ بود که اولین نسخه پلی استیشن در کشور مبدا آن یعنی ژاپن با قیمت پایه ۲۹۹ دلار رونمایی و کمپانی سونی موفق شد تا بیشتر از ۱۰۳ میلیون نسخه از آن به فروش برساندکنسولی که بسیاری از ما با آن خاطره داریم.

حدود ۶ سال بعد یعنی در مارس سال ۲۰۰۰ نسخه بعدی این کنسول عرضه شد و تا سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۵۶ میلیون نسخه از آن فروش رفت؛ جالب اینجا بود که فقط در همان روز اول معرفی، ۹۸۰ هزار نسخه از کنسول فروش رفت وعنوان پر فروش ترین کنسول این شرکت را به خود اختصاص داد.

نسخه بعدی ارائه شده از سوی سونی، اولین کنسول بازی محسوب میشد که کنترلر ان به شکل بی سیم به دستگاه متصل می‌شد.

این کنسول که رقیب اصلی ایکس باکس ۳۶۰ بود، در نوامبر ۲۰۰۶ عرضه شد و طی ۷ سال بیشتر از ۸۰ میلیون نسخه از آن فروش رفت که نسبت به دو نسخه قبلی خود با کاهش چشمگیری مواجه شد.و برخی قیمت ‌بالای آن را از دلایل اصلی اقبال کم گیمرها به این کنسول می‌دانند. در سال ۲۰۱۳ اما نسخه چهارم این کنسول با قیمت پایه ۳۹۹ دلاری معرفی شد، این نسل نسبت به نسخه ‌های قبلی خود دچار تحولات زیادی شده بود، هم در کنترلر و هم در خود کنسول و نسبت به رقیب خود بسیار موفق عمل کرد و بیشتر از ۱۱۰ میلیون نسخه از آن فروخته شد و حالا بعد از ۷ سال نسخه پنجم این کنسول محبوب با قیمت پایه ۴۹۹ دلاری در فروشگاه‌ها دیده می‌شود  کنسولی که رکورد فروش افتتاحیه تاریخ کنسول‌ها را شکست و به لطف بهره مندی از حافظه SSD  و پردازنده قوی تر دیگر خبری از لودینگ های خسته کننده نیست و این بار هم سونی، رقیبی از شرکت مایکروسافت را مقابل خود می‌بیند.