در ۲۴ ساعت گذشته شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی شهرهای قرمز و همچنین فوت ۱۷۲ نفر از هموطنانمان بخاطر کرونا بودیم. آمار فوتی سه رقمی و تایید موج چهارم کرونا در کشور نگرانی ها را دو چندان کرده و مشخص نیست تعطیلات عید نوروز چند نفر دیگر را قربانی خواهد کرد.

هنوز آثار سفرهای نوروزی هویدا نیست

با به صدا در آمدن آژیر قرمز کرونا در تهران و البرز، تعداد شهرهای قرمز به ۸۸ شهررسید که شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی شهرهای قرمز در ۲۴ ساعت گذشته و فوت ۱۷۲ تن از هموطنانمان هستیم.  

در حالی که وزیر بهداشت ضمن هشدار نسبت به افزایش موارد مثبت کرونا گفته با یکی از سهمگین ترین امواج کرونا مواجه هستیم،

نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران  هم از بیمارستان ها خواسته برای هفته های سوم وچهارم فروردین آماده پذیرش تعداد بیشتری از بیماران کرونایی باشند. موارد شناسایی شده کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۸۹۰ نفر رسیده که از این بین ۲۰۴۸  نفر بستری شده و ۴ هزار و ۹۵ نفر در وضعیت وخیم قرار دارند که این یعنی افزایش ادامه دار میزان جانباختگان کرونا که اکنون سه رقمی است.

دکتر زالی فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران معتقد است روند افزایش بیماری کووید که امروز در تهران شاهد آن هستیم

از نظر زمانی مربوط به هفته های آخر اسفند ماه است و هنوز آثار سفرهای نوروزی به لحاظ شیوع اپیدمی در تهران نمایان نشده است.حالا تنها راهکار اعمال شده دور کاری کارمندان  و عدم فعالیت مشاغل در گروه های خاص در شهرهای نارنجی و قرمز است ؛

طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا ، موج چهارم بیماری به سرعت در حال پیشرفت از نیمه غربی کشور به سمت نیمه شرقی است  و بر اساس اطلاعیه اتاق اصناف ایران چنانچه شهرهای بیشتری به وضعیت قرمز برسند

بیش از ۱ میلیون واحد صنفی تعطیل و حدود۳ میلیون نفر شاغل در آن، به تعداد روزهایی که در شرایط قرمز قرار میگیریم بیکار خواهند شد که به معنای  وارد آمدن خسارتی سنگین بر اقتصاد و معیشت خانوارهایی است که از مشاغل صنفی ارتزاق می کنند.

حالا معاون درمان ستاد کرونای استان تهران گفته  با قرمز شدن وضعیت تهران جلسه اورژانسی با استانداری گذاشته که باید دید چه تصمیمات جدیدی در این رابطه گرفته می شود. هرچند در شرایطی که روزانه ۱۰۰۰ نفر بستری می شوند هر تصمیمی که گرفته شود تا مدتها نمی تواند از نرخ سه رقمی فوتی های کرونا و آثار منفی اقتصادی آن بکاهد.