دوستی به عمق ۲۶ سال

چند سالی است که زمزمه‌هایی در مورد تولید یک قسمت ویژه از سریال «فرندز» طرفداران این سریال آمریکایی را شگفت‎زده کرده است. این سریال برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ منتشر شد و پس از ۲۳۶ قسمت در سال ۲۰۰۴ به پایان رسید. دراین ۱۰ سال ۵۲.۵ میلیون نفر در آمریکا آن را تماشا کرده بودند و  تا همین الان مخاطبان زیادی را در کل جهان دارد، به طوری که این سریال در سایت IMDB  امتیاز ۸.۹ را از آن خود کرده است.‌ این اقبال جهانی عوامل سریال را برای تولید مجدد آن وسوسه می‌کرد به طوری که در سال گذشته خبر آن دوباره بر سر زبان‌ها آمد اما به دلیل کرونا متوقف شد، با شروع واکسیناسیون در طی چندماه گذشته شرکت HBO Max به تازگی خبر از فیلم‌‎برداری قسمت جدید این سریال داد.

سریال «فرندز» تنها زندگی روزمره ۶ نفر را نشان می‌دهد و از اتفاقات عجیب و غریب داستان‌های غیرواقعی در آن خبری نیست و تمرکز کل داستان بر شاکله روابط این ۶ نفر در زندگی، مواجه با مشکلات روزانه و نحوه مدیریت دوستیشان با یکدیگر است. درک شخصیت‌های داستان و همزاد پنداری با آنان در مخاطبان این سریال به قدری عمیق است که اغلب افراد به دنبال شباهت‌هایی با آنان می‌گردند و همین نقاط مشترک است که این مخاطبان را به تماشای این سریال وابسته می‌کند.

حس تعلق خاطری که این سریال کمدی علاوه بر مخاطب آمریکایی در مخاطبان جهانی خود نیز ایجاد کرده، می‌تواند الگوی مناسبی برای سریال‌سازان ایرانی باشد که با روی کار آمدن سینمای خانگی بستر مناسبی برای تولید یافته‌اند.