هدف ابتدایی این هشتگ شجاعت ابراز آن و ایستادن در مقابل  متجاوزان است که با منظور منزوی کردن متعدیان صورت می‌گیرد.

 

جریان می تو چقدر تاثیر گذار بوده؟

پست یکی از بازیگران ، با شعری از فروغ فرخزاد همراه  با هشتگ می‌تو موج جدیدی از این جنبش را در کشور ایجاد کرد. چند ساعت پس از آن، یکی دیگر از بازیگران با اعلام نام یک کارگردان و تهیه‌کننده   به موج ایجاد شده قوت بیشتری بخشید. هشتگ می‌تو یک جریان اینترنتی بود که از اکتبر ۲۰۱۷ با افشای  الیسا میلانو بازیگر انگلیسی، از آزارجنسی یکی از کارگردانان هالیوودی مطرح شد.  این جریان مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت و به سرعت فراگیر شد. هدف از این هشتگ، نشان دادن گسترش آزار جنسی و تجاوز به ویژه در محیط کار بود. در تابستان سال ۹۹ این جنبش با برملا کردن ماجراهایی از یکی از هنرمندان معروف در بخش تجسمی شروع شد و تا به امروز همچنان ادامه دارد.

متخصصان علوم اجتماعی با در نظر گرفتن بسترهای اجتماعی کشورها بین فاش کردن این تجربیات در داخل و خارج از کشور  تفاوت‌های زیادی قائلند و با توجه به محدودیت‌های موجود آن  را ساختارشکنانه می‌دانند.

هر چند برخی معتقدند که رسانه‌هایی مانند اینستاگرام و کلاب هاوس ممکن است موجب ایجاد هجمه غیرواقعی شود  اما بیان این تجربه‌ها می‌تواند منجر به آگاهی افراد و جلوگیری از این اتفاقات شود.

‌در سطح جهانی این هشتگ به همراه روایت جمعی به سیستم قضایی کمک زیادی کرده است.در ایران با این که اثبات تجاوز جنسی رویه سختی دارد و از نظر قانونی، کمبودهای زیادی در پیگیری پرونده‌های تجاوز به عنف وجود دارد،‌ تنها یک مورد از افشاگری‌ها منجر به دستور قضایی شد.

این جنبش با همه جوانبی که علنی کردن آن در پی دارد، در کمترین حد خود می‌تواند به منزوی شدن متعدیان در هر سطح تجاوز منجر شود و حداقل تاثیرش بالا بردن هزینه برای فرد متجاوز باشد.