سلبریتی ها به دنبال توسعه بازار رمزارز

قصه تکراری این روزها؛  توییتی از یک سلبریتی درباره یک رمزارز.

ماجرا از چه قرار است؟

ساده انگارانه است تصور کنیم سلبریتی ها به دنبال توسعه بازار رمزارزها باشند...

توییت جدیدی از خواننده مشهور آمریکایی میک میل در مورد خرید یکی از رمزارزهای جدید در چند روز گذشته منتشر شد. آقای میل در این توییت اعلام کرد که در حال خرید  «شیبا اینو» یکی از رمزارزهایی است که به واسطه محبوبیت دوج‌کوین افزایش قیمت زیادی داشت. این در حالی است که این خواننده چندی‌پیش از سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین و دوج‌کوین خبر داده بود.

از آن‌جایی که بازار رمزارزها در این روزها بسیار داغ است، سلبریتی‌های زیادی مانند،  ایلان ماسک مدیرمسئول تسلا ، جک دورسی مدیرعامل توییتر، مایک تایسون، بوکسور معروف و ‌اسنوپ داگ رپر معروف آمریکایی از رمزارز دلخواهشان و یا سرمایه‌گذاریشان دراین حیطه، اخباری را منتشر کردند. این افراد به دلیل حجم بالای مخاطبانشان نقش تاثیری گذاری در جامعه دارند. اما این اظهارنظرها تبعات زیادی را به بازار تحمیل می‌کند. برای مثال همین توییت جدید آقای میل، این توییت موجب آشنایی با این رمز ارز می‌شود و به واسطه تایید از طرف یک فرد معتبر می‌تواند سوگیری در تصمیم‌گیری ایجاد کند و در نتیجه تقاضا برای آن را افزایش می‌دهد. از آن طرف در صورت افزایش تقاضا، باید منتظر افزایش قیمت نیز باشیم.

شاید در نگاه اول این افزایش قیمت به انگیزه‌ای برای ورود به بازار، بدل شود اما تجربه ثابت کرده که منفعت محوری که در این بازار حاکم است می‌تواند ضرر سرمایه‌گذاران را در پی داشته باشد. دقیقا مانند نوسانات بازار بیت‌کوین که بر اساس اظهارات ایلان ماسک اتفاق می‌افتد.

با این حساب،‌ واضح است که توییت‌ها و اظهارنظرهایی از این دست در راستای سود شخصی افراد است، در نتیجه باید به این امر آگاه باشیم و برای ورود به این بازار تنها به اقبال آن در بین سلبریتی‌ها دل خوش نکنیم.