محسن مهرعیلزاده امروز با ارسال نامه‌ای به وزارت کشور انصراف خود را از سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کرد.

در این نامه که با انتشار تصویرش مشخص است ساعت سه و نیم صبح چهارشنبه به وزیر کشور نوشته شده، توضیحی درباره علت کناره گیری مهرعلیزاده از انتخابات ریاست جمهوری قید نشده است.

 ۱۴ حزب اصلاح طلب در بیانیه‌ای حمایت خودشان را از عبدالناصر همتی اعلام کردند و ر بخشی از این بیانیه آمده است:

ما اصلاح‌طلبان با اصولگرایان رقابت می‌کنیم تا نشان دهیم در چارچوب همین نظام سیاسی امکان اصلاح وجود دارد

انتخابات و جمهوریت مهم‌ترین نقطه تمایز نظام جمهوری اسلامی و نظام سلطنتی است که از همه بیشتر در رای مستقیم همه ملت به دومین مقام کشور و عالی‌ترین مقام اجرایی حکومت متجلی می‌شود و باید این نقطه تمایز را حفظ کرد. انتخابات تنها روش اداره کشور است، مشروعیت انتخابات در نتیجه آن نیست در شیوه برگزاری آن است.

 علیرضا زاکانی هم درباره شایعه انصراف خودش گفته است، هر کدام از این پنج نفر خود را به دیگری ترجیح می‌دهند. بنده خیلی مشتاقم که ما پنج نفر جلسه‌ای با یکدیگر برگزار کنیم. این پنج نفرِ جریان انقلاب با یکدیگر صحبت کنند و کاری که سبب ظرفیت برای کشور است، آن را فراهم کنند. شاید من احساس کنم که نگاه من ویژه است اما باید جریان انقلاب را به شخص خود ترجیح دهیم. مگر اینکه احساس شود برای مشارکت حداکثری همه مردم باید حضور را حفظ کنیم.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی هم همچنان در برنامه‌های تبلیغاتی در شبکه‌های تلویزیونی استانی حضور دارد و دیروز هم به خراسان شمالی سفر کرده بود و هرگونه شایعه‌ای درباره انصراف خودش را تکزیب کرد تا همچنان حضور کاندیداهای اصولگرا در این انتخابات در هالیه‌ای از ابهام باقی بماند.

 محسنی اژه‌‌ای معاون اول قوه‌ قضاییه هم با رد اظهارات مختلف درباره جانشینی ابراهیم رئیسی هرگونه گمانه زنی در این رابطه را شایعه دانست و از باقی ماندن خودش در قوه قضاییه خبر داد

 ابراهیم رئیسی هم روز گذشته با حضور در تالار بورس با سهامداران و معامله گران بازار سرمایه از نزدیک صحبت کرد و بر پیگیری هرچه سریعتر تزریق ۲۰۰ میلیون دلار برای خارج شدن وضعیت فعلی بازار تاکید کرد