اخبار غیررسمی حکایت از جا به جایی برخی از شرکت ها و سازمان های زیر مجموعه شهرداری تهران  از معاونتی به معاونت دیگر دارد . هرچند که گفته می شود این تغییرات نهایی نیست اما شورای شهر تهران هم درجریان این تغییر ساختار نیست هرچند که گفته می شود  به دلیل این که شورا درخصوص این سازمان ها و شرکت ها مصوبه ای نداشته جا به جایی آنها نیز نیاز به مصوبه شورا ندارد .

براساس شنیده ها  شرکت یادمان سازه از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تحت عنوان "هلدینگ یادمان سازه" منتقل می شود .

این  تغییرات با توافق بین 2معاونت درحال انجام است .برخی معتقدند که هر گونه اصلاح ساختار در شهرداری باید طی لایحه ای در شورای شهر تهران مطرح و دلایل، چرایی و چگونگی آن به همراه تعیین تکلیف کارکنان ارائه  تا پس از موافقت  شورا و رای گیری در صحن علنی این تغییرات عملیاتی شود .

اما به نظر می آید این تغییرات به مجوز شورای شهر تهران نیازی ندارد . یکی ازکارکنان قدیمی شهرداری در این رابطه به اکو ایران می گوید :‌تنها جا به جایی شرکت ها و سازمان هایی در شهرداری نیاز به مصوبه شورا دارد که پیش از این شورای شهر درخصوص آن مصوبه داشته باشد .

او یادآوری می کند زمانی که شرکت شهروند از زیر مجموعه معاونتی به معاونت دیگر رفت نیز مجوز شورا را نگرفت اما برای اصلاح ساختار و جا به جایی برخی از شرکت ها و سازمان ها از شورای شهر مجوز گرفته شد . بنابراین برای همه تغییرات نیاز به مصوبه شورای شهر نیست .

اما یکی از کارکنان قدیمی شهرداری درخصوص جا به جایی اخیر به اکو ایران می گوید :‌ظاهرا تنها نام و برند "شرکت یادمان سازه" به دلیل موفقیت در ساخت برج میلاد و شهر آفتاب به معاونت مالی و اقتصاد شهری منتقل خواهد شد ، البته ناگفته نماند به دلیل عدم بهره برداری از برج میلاد توسط شرکت یادمان سازه مطابق توافقات اولیه و تاسیس شرکت برج میلاد و انتقال بهره برداری از برج میلاد به این شرکت، هزینه های ساخت برج میلاد در بدهی‌های شرکت یادمان سازه  منظور شد و هیچ گاه نیز تعیین تکلیف نشد و نهایتا منجر به قرار گرفتن در لیست شرکت‌های زیان ده شهرداری تهران شد.همچنین تکلیف پرسنل شرکت یادمان سازه که بخشی از آنها رسمی خود شرکت هستند، مشخص نیست و تنها بخشی از پرسنل معاونت فنی و اجرایی شرکت یادمان سازه تحت عنوان گروه پل به سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران  منتقل می شوند.

تجربه ناموفقی که در سالهای 1397 تا 1400 صورت گرفت و به دلیل وجود پروژه های کلان و بزرگراهی در سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، عملا مقاوم سازی و تعمیرات تخصصی پل‌های سواره رو شهر تهران در این سالها تعطیل شد و با توجه به اهمیت مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل ها به عنوان شریان های حیاتی به ویژه در زمان وقوع زلزله و مدیریت بحران باید به صورت ویژه به آن توجه کرد.

هم اکنون  مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای 14 تقاطع غیرهمسطح در سطح شهر تهران بر عهده شرکت یادمان سازه است و از میان 14 تقاطع غیرهمسطح که در حال حاضر مقاوم سازی آنها بر عهده شرکت یادمان سازه می باشد، مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع بزرگراه یادگار امام (ره) با بلوار مرزداران ( 1دستگاه) به اتمام رسیده است.

 ناصرامانی عضو شورای شهر تهران درخصوص این که آیا ازجا به جایی برخی شرکت های شهرداری از یک معاونت به معاونت دیگر اطلاع دارد یا خیر به اکو ایران گفت : براساس تجربه گذشته که اصلاح ساختاردر صحن شورا مطرح و به رای گذاشته می شد ،شهرداری نمی تواند بدون مجوز شورا یک سازمان یا شرکت را از زیر مجموعه یک معاونت به زیر مجموعه یک معاونت دیگر منتقل کند .

او ادامه می دهد : برای جا به جایی مرکز مطالعات و برنامه ریزی و ... از شورای شهر مجوز گرفتند .

امانی ادامه می دهد :‌ ما هم شنیده ایم که برخی از شرکت ها و سازمان در حال جا به جایی هستند امیدواریم لایحه آن را هم به شورا ارائه کنند .