به گزارش اکوایران، قیمت‌های نفت روز سه شنبه تغییر اندکی را تجربه کردند، چرا که سرمایه گذاران چشم به محرک‌های جدید بازار از جمله شاخص تورم ایالات متحده و گزارش ماهانه "سازمان کشورهای صادرکننده نفت" در این هفته دارند.

براساس گزارشی از رویترز، معاملات آتی نفت برنت با 11 سنت افزایش( تا ساعت 10:30 صبح امروز) به 83.47 دلار در هر بشکه رسید، درحالی که نفت وست تگزاس اینترمدیت با 9 سنت افزایش 79.21 دلار در هر بشکه معامله شد.

این قراردادهای معیار روز دوشنبه به دنبال نشانه‌های بهبود تقاضا در ایالات متحده و چین، دو مصرف کننده عمده نفت جهان، افزایش پیدا کردند.

به گفته یک استراتژیست بازار، قیمت‌های نفت در طول شب گذشته بالاتر بود، ولی در طول هفته گذشته به طور کلی حرکت یکنواختی داشته است، به‌طوری که باتوجه به نزدیک شدن انتشار داده‌های تورم آمریکا ملاحظاتی از سوی سرمایه گذاران در نظر گرفته شد.

سرمایه گذاران داده‌های "شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا" را که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود را زیرنظر دارند تا سرنخ‌هایی از اینکه فدرال رزرو چه زمانی نرخ بهره را کاهش می‌دهد بدست آورند که می‌تواند رشد اقتصادی و در نتیجه تقاضای نفت را تحریک کند.

به اعتقاد استراتژیست بازار، گزارش ماهانه نفت اوپک نیز برای هرگونه تغییری در تقاضای نفت جهانی مورد توجه قرار دارد.

تازه‌ترین گزارش ماهانه نفت اوپک قرار است اواخر روز سه‌شنبه منتشر شود.

بازار نفت همچنین آتش سوزی غرب کانادا را زیر نظر دارد که می‌تواند عرضه نفت این کشور را مختل کند.

آتش‌نشانان روز دوشنبه در تلاش برای مهار آتش در ایالت بریتیش کلمبیا و آلبرتا بودند که در نزدیکی قلب نفت و گاز این کشور قرار دارد.

تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کردند که گسترش آتش در مناطق نفت‌خیز آلبرتا ریسک‌های کاهشی برای چشم انداز تولید نفت کانادا دارد، چراکه آتش سوزی‌های بزرگ هشت سال پیش در همان منطقه منجر به توقف موقت تولید بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز شد.

هنوز هیچ اختلالی در تولید این منطقه گزارش نشده است، ولی به گفته یک تحلیلگر، ظرفیت تولید 3.3 میلیون بشکه در روز کانادا به احتمال زیاد تحت تاثیر این آتش سوزی‌ها قرار خواهد گرفت.