به گزارش اکوایران، بورس در هفته اخیر نیز بر مدار نزولی حرکت کرد و به نزدیکی نیمه کانال 1.3 میلیونی رسید. در تمام روزهای معاملاتی هفته اخیر، شاخص کل ریزش کرد. علاوه بر شاخص کل بورس تهران، شاخص‌ کل هم وزن نیز افت کرد. شاخص کل بیش از 33 هزار و احد و شاخص هم وزن بیش از 9 هزار واحد پائین آمدند. 

در ابتدای هفته شاخص ریزش 11 هزار واحدی داشت. در دومین روز کاری هفته شاخص 4 هزار واحد منفی شد و روز سه‌شنبه نیز شاهد افت 6 هزار و 760 واحدی شاخص کل بودیم.

بورس

روز چهار‌شنبه شاخص کل باز هم افت کرد و 11 هزار و 830 واحد پائین آمد. شاخص کل در آخرین روز کاری هفته در رقم یک میلیون و 355 هزار واحد ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس منفی 2.4 درصد شد. 

شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 9 هزار و 213 واحد پائین‌‌تر ایستاد و بازدهی منفی 2.3 درصدی را ثبت کرد.

شاخص کل در 4 روز هفته نزول کرد و در تمامی روزها شاهد تداوم خروج پول حقیقی بودیم. در این هفته روند ارزش معاملات خرد پائین بود و میانگین روزانه آن نسبت به هفته پیشین افت 15 درصدی را پشت سر گذاشت. 

بنابراین روندهای نزولی بازار در این هفته نیز تداوم داشت. افت سرعت اینترنت یکی از عوامل کاهش حجم معاملات بود، از سوی دیگر فضای سیاسی کشور دچار تلاطم بود و بسیاری از فعالان اقتصادی در انتظار تحولات سیاست داخلی و خارجی هستند. به نظر می‌رسد با ناامیدی معامله‌گران از احیای برجام، چشم انداز بورس تهران نیز نزولی باشد. در هفته پیش رو دو روز میانی هفته تعطیل است و به نظر نمی‌رسد شاهد بهبود حجم معاملات باشیم. 

بورس