به گزارش اکوایران، نماد تپسی امروز 16 مهر ماه پس از 115 روز بسته بودن باز گشایی شد. عرضه اولیه نماد تپسی در روز 24 خرداد ماه انجام شد. اما این سهم به روش گشایش به سرمایه گذاران واجد شرایط (صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک) عرضه شد. سهام تپسی فقط یک روز فرصت معامله داشت و باتوجه به اینکه قیمت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه، ملاک افزایش سرمایه از محل صرف سهام و از طریق سلب حق تقدم بود، نماد معاملاتی تپسی1 تا اتمام تشریفات و مراحل قانونی مربوط به تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد. این نماد پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام و مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام و یک توقف به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب در روز 16 مهر ماه به وسیله حراج ناپیوسته بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت و با اعمال یک مرحله پیش گشایش بازگشایی شد به طوری که پس از انجام حراج ناپیوسته و حذف سفارشات،‌ انجام معاملات در نماد مذکور به‌صورت حراج پیوسته در دامنه مجاز قیمتی امکان‌پذیر بود.

در این باز گشایی صف خرید قابل توجهی برای نماد تپسی ایجاد شد به شکلی که در میانه بازار حجم صف نزدیک به 124 میلیون سهم بود و در انتهای بازار نیز حجم 63 میلیون سهمی وجود داشت. ارزش صف خرید سهام تپسی در انتهای بازار نزدیک به 33 میلیارد تومان بود و قیمت تپسی نیز در معاملات امروز با 5 درصد رشد قیمت به 5239 ریال رسید.

نماد تپسی متعلق به سهام شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس است و در بازار دوم فرابورس تهران معامله می شود. این شرکت در ۶ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۱ از فروش محصولات خود ۲۵۶ میلیارد تومان درآمد کسب کرده که از این مبلغ ۵۲ میلیارد تومان آن مربوط به شهریور ماه است. مبلغ فروش این شرکت در شش ماهه امسال به نسبت مدت مشابه در سال قبل ۱۳۹ درصد رشد داشته و اعلامیه پذیره نویسی این شرکت نیز به منظور افزایش سرمایه به تازگی در سامانه کدال قرار گرفته است. تعداد زیادی از فعالان بازار سرمایه معتقدند که مواردی که گفته شد به عنوان یک ارزش بنیادی باعث صف خرید شدن سهام تپسی شده است اما حقیقتا این سهم هنوز مهلت معامله شدن و رشد قیمت پس از عرضه اولیه را به خود ندیده و احتمالا در روز های آتی همچنان صف خرید باشد. از طرفی صاحبان این سهام نیز به دلیل مدل عرضه که به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک تعلق گرفت، باعث شد تا سهامداران خود با فروش این سهم نتوانند از حجم صف خرید بکاهند و باید منتظر باشیم تا ببینیم این صندوق ها در چه قیمتی دست به فروش سهام تپسی می زنند.