به گزارش اکوایران؛ نماد وسالت در روز 9 مهر 1401 با ورود 3.88 میلیارد تومانی پول حقیقی مواجه بوده است. شنبه نهم مهر ماه شاخص کل بورس تهران با افت تراز 15 هزار و 684 واحدی همراه بود و اکثر سهام ها با خروج پول حقیقی و افت قیمت مواجه بودند. با این حال نماد و سالت امروز ورود قابل توجهی پول حقیقی داشت و صف خرید این نماد در زمان بسته شدن نزدیک به 21.5 میلیارد تومان بود. عملکرد مالی وسالت از ابتدای سال 1400 رشد سود قابل توجهی را در این نماد نشان می دهد. نمودار قیمتی وسالت در 6 ماه گذشته اکیدا رو به رشد بوده و از ابتدای سال بازدهی 966 درصدی را به ثبت رسانده است. سهام بانک رسالت در 6 ماه گذشته صف خرید های سنگینی را تجربه کرده است که دلیل اصلی آن را می توان عرضه نکردن سهام این بانک توسط سهامداران آن دانست. جای سؤال اینجاست که سهامداران بانک رسالت تا چه قیمتی وسالت را عرضه نمی کنند و قیمت این سهم رشد می کند اما قطعا با شکست کف حمایتی این نماد اصلاح سنگینی پیش رو سهامداران این شرکت است.

عملکرد مالی بانک قرض الحسنه رسالت

بانک رسالت در سال 99 عملکرد مالی ضعیفی داشته و با ثبت عملکرد قدرت مندی در سال 1400 باعث اختلاف قابل توجهی در صورت مالی های این دو سال شد. خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری های بانک رسالت در سال گذشته به نسبت سال 99 رشد 333 درصدی داشته و خالص درآمد کارمزد این بانک نیز 54 درصد رشد داشته است. از طرفی هزینه های اداری و مطالبات مشکوک الوصول رشد 57 درصدی و 160 درصدی را تجربه کرده اما هزینه های مالی این مجموعه همچنان صفر است. رشد درآمدی این بانک در کنار هزینه های پایین باعث شده است تا سود خالص وسالت از 47 میلیارد تومان سال 99 در سال 1400 به هزار و 420 میلیارد تومان برسد و رشدی نزدیک به 3 هزار درصد داشته باشد.

عملکرد مالی سالانه وسالت07.06

در سه ماهه سال جاری نیز صورت سود و زیان بانک رسالت نشان داد تا روند رو به رشد درآمد زایی و سودآوری در سال جاری ادامه دار هست. در سه ماهه ابتدایی امسال خالص درآمد تسهیلات و کارمز این بانک به ترتیب رشد 98 درصدی و 237 درصدی را به نسبت سه ماهه 1400 به ثبت رسانده است. هزینه های اداری و مطالبات مشکوک الوصول نیز به ترتیب 5 درصد و 477 درصد افزایش داشته است. در نهایت سه ماهه امسال نیز مشابه صورت سود و زیان سالانه 1400، رشد سود خالص قابل توجهی را به همراه داشته است. سود خالص سه ماهه ابتدایی سال 1400 کمتر از 156 میلیارد تومان بود اما در سال 1401 سود خالص فصل بهار با رشد 338 درصدی به بیش از 682 میلیارد تومان رسیده است. بانک ملت و اقتصاد نوین نیز رشد سود خاص فصلی داشتند اما بانک رسالت عملکردی به مراتب قوی تر داشته است.

عملکرد مالی سالانه وسالت07.06

روند قیمتی سهام بانک رسالت از ابتدای سال  

قیمت سهام بانک رسالت از ابتدای سال رشد قابل توجهی را داشته است. وسالت در این شش ماهه روز های متعددی را صف خرید بوده است و روند قیمتی این سهم در اکثر روز ها مثبت بوده. این رشد قیمتی از عرضه نشدن این سهم توسط سهامداران آن نشأت گرفته به طوری که در اکثر روز ها فقط خریداران برای این سهم صف بسته اند و فروشنده وسالت در بازار وجود نداشته است. بازدهی سهام وسالت از ابتدای سال بیش از 966 درصد بوده و در تمام 6 ماه گذشته بازدهی مثبت داشته است. رشد قیمتی این شش ماهه به حدی بالا بوده است که احتمال سیری سهامداران وسالت از سود این سهم بالا رفته و در روز های آتی احتمال فروشنده شدن آن ها افزایش پیدا کرده است. با توجه به رشد قیمتی که در نماد وسالت رخ داده است در صورت شکستن سطح حمایتی این سهم احتمال اصلاح سنگین برای این نماد وجود دارد و پیشنهاد می شود برای خرید این سهام بررسی دقیقی انجام دهید تا در قله قیمتی وارد روند معاملاتی این سهم نشوید.

بازدهی وسالت07.09