بورس تهران در حالی معاملات یکشنبه را با افت به پایان برد که خیلی از اهالی بازار در حال مطالعه و بررسی صورت‌های مالی منتشر شده توسط شرکت ها در سامانه کدال بودند.

خیلی از اهالی بازار از گزارشات منتشر شده توسط شرکت ها رضایت چندانی نداشتند و تنها امید کمی به گزارشات حسابرسی شده دارند هرچند که تغییر خاصی را نمی‌توان انتظار داشت.

شاخص بورس تهران از منظر تکنیکالی تغییر خاصی را ایجاد نمی‌کرد و همچنان در محدوده یک میلیون 310 هزار واحدی در حال رنج زدن بود.

اما روز یکشنبه شاخص کل به سطح حمایتی یک میلیون 300 هزار واحدی حمله و این سطح روانی بازار را برای شکستن تهدید کرد. در صورتی که شاخص در جریان روز معاملاتی دوشنبه دوم آبان ماه، خود را آن سوی این سطح تثبیت کند باید انتظاری که چند روز پیش در مورد شاخص مطرح کردیم را وزن بیشتری بدهیم.

از دست رفتن این حمایت سطح بعدی فیبوناچی را نشانه می‌رود جایی که با خطوط نقطه چین چند روزی است مشخص کرده‌ایم و در مورد اندیکاتور RSI  هم صحبت شد که این اندیکاتور توان عبور از خط روند نزولی را ندارد و این شاخص نشان می دهد بازار به هیجان فروش‌های قبل خوب باز گشته است.

پیش بینی بورس

اما افت شاخص تا سطح 88 درصدی فیبو ناچی چیزی نزدیک به 50 هزار واحد است که این موضوع در صورت صحت بحران بورس را شدیدتر می‌کند اما بازار امید به برگشت دارد.

نکته‌ای که می‌توان برای این محدوده قیمتی از منظر تکنیکالی گفت این است که شکست یک سطح باید همراه با حجم و ارزش بالا باشد تا از نظر قواعد تکنیکالی شکست خوب و درستی محسوب شود .همچنین تکنیکالیست ها این موضوع را مطرح می‌کنند که حداقل باید بیش از 50 درصد از کندل ایجا شده از سطح یا محدوه حمایتی یا مقاومتی عبور کرده باشد تا بتوان به شکست وزن داد.

حالا همه نگاه‌های تکینکالیست ها به روز کاری دوشنبه است تا برخورد بازار با این سطح را ببینند. نکته ای که برای بازار امروز وجود داشت حمایت خودرو در محدوه صفر تابلو بود جایی که خودرو اعلام کرده بود 11 هزار و 400 میلیارد تومان  جبران زیان ناشی از اعمال قیمت‌های دستوری  در صورت های مالی 6 ماهه خود دارد و این سهم با شناسایی 11.994 میلیارد تومان در سرفصل سایر درآمدها به سود عملیاتی 2.172 میلیارد تومانی رسیده است و به زیان 13 ریالی به ازای هر دست یافته است.

شاید این لیدر سنتی بازار بتواند برای روز های آینده کمک حال شاخص باشد و از یک فاجعه دیگر در بازار سرمایه جلو گیری کند هرچند که در امروز نتوانست از صفر تابلو فراتر رود.

پیش بینی بورس