به گزارش اکوایران، امروز چهارشنبه هفتم دی ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل برای پنجمین روز متوالی رشد کرد و با افزایش 70 هزار و 917 واحدی تا ارتفاع یک میلیون و 647 هزار و 314 واحد بالا آمد.

رشد 70 هزار واحدی، بیشترین رشد شاخص در سال جاری است.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد 13 هزار و 626 واحدی در رقم 480 هزار و 681 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با رشد 588 واحدی در سطح 20 هزار و 417 واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 590 نماد رشد قیمت داشتند و 72 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 89 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 11 درصد بازار افت قیمت داشتند.  

رکورد جدید ورود پول حقیقی به بازار

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای چهارمین روز معاملاتی متوالی مثبت بود و 867 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که بیشترین رقم در سال جاری است.

در معاملات روز دوشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام فولاد اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 101 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، نمادهای شپدیس، نوری، وآذر و شتران بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. از طرف دیگر نمادهای شستا، خگستر، وغدیر، سپید و شبندر نیز بیشترین خروج پول حقیقی را در روز دوشنبه داشتند.

بورس

نمادهای پیشران

امروز نمادهای فولاد، فارس و فملی بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای دسبحا، قهکمت و وآذر بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بازار به ثبت رساندند.

در فرابورس نیز نمادهای کگهر، آریا و بپاس بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای گدنا، غصینو و سغدیر بیشترین تأثیر کاهشی را در افت شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورسی امروز نیز شستا بیشترین تراکنش را داشت و صدرنشین شد و شپنا و خگستر در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، گدنا و کرمان پرتراکنش ترین نماد ها بودند.

ارزش معاملات بازار  

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 17 هزار و 88 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 941 میلیارد تومان بود که 11 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با افزایش 60 درصدی به نسبت روز دوشنبه به رقم 11 هزار و 353 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در سال جاری است.

مازاد تقاضا در بازار سهام

در معاملات امروز، 234 نماد صف خرید داشتند و 7 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با رشد 42 درصدی به 895 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش 21 درصد کاهش یافت و 160میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد ذوب (شرکت ذوب آهن اصفهان) با صف‌ خرید 35 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از ذوب، نمادهای رمپنا (شرکت گروه مپنا) و غدیس (شرکت پاکدیس) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در پایان معاملات، دو نماد صف فروش داشتند، خفنر بیشترین صف فروش را داشت و نماد انرژی2 در رتبه‌ بعدی بود.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس