به گزارش اکوایران، ارزش بازار بورس تهران در روز جاری به رقم 6 هزار و 574 همتی رسید و ارزش معاملات هم در محدوده 7 هزار و 900 میلیارد تومان قرار داشت. نمادهای فولاد؛ فملی و فارس جزو تاثیرگذاران بزرگ بازار به حساب می آمدند. گروه خودرویی با ارزش معاملاتی بیش از 927 میلیارد تومانی در رتبه اول قرار گرفت و به ترتیب گروه های فلزات اساسی و فرآورده های نفتی با ارزش معاملاتی 567 و 472 میلیارد تومان در رتبه های دوم و سوم جای گرفتند .

خبرهای روز 

خبرگزاری ایرنا نوشت که نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند تا به ازای تولد هر فرزند از ابتدای سال ۱۴۰۲، مبلغ ۲۲ میلیون ریال صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهند.

خبرگزاری ایسنا هم در نیمه های روز و از جلسه رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی با اسلامی این طور نوشت که دو طرف بر سر مسایل باقی مانده پادمانی به توافقات کلی و حل و فصل یک یا دو موضوع نزدیک شده‌اند و با تیتر ایران و آژانس به توافق کلی نزدیک شده‌اند مطالب خود را روی سایت منتشر کرد.

بورس اوراق بهادار تهران امروز درگیر سه خبر بود نسخت آنکه به حضور رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران چشم دوخته بود و تمامی جلسات و مصاحبه ها را رصد می کرد. در رتبه بعدی ( آن هم با اختلاف زیاد ) نیم نگاهی به گروه خودرویی داشت. 

گروهی که وزارت صمت اعلام کرده است که محصولات این گروه در یک طرح پیش فروش بزرگ و با لیست انتظار در سامانه یکپارچه خودریی به فروش خواهد رفت.

خبر سوم هم اینکه بازار نگاه هر چند کوتاه اما نگاهی به سفر رییس جمهور به بوشهر داشت. سفری که با خیر افزایس تولید 50 میلیون متر مکعبی گاز در فضای رسانه ای منتشر شد. 

در نیمه های بازار با وجود اینکه خبری از نتیجه نشست ایران با رییس آژانس مطح نشده بود . بازار سرمایه به سمت گروه خودرویی و بانکی تمایل پیدا کردند.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران 

در جریان معاملات روز جاری بازار بورس تهران شاخص در ادامه افت های انتهای هفته پیش خود در مسیر نزولی پیش رفت تا جایی که نماگر بازار سرمایه با افت بیش از 31 هزار واحدی همراه شد. گروه خودرویی و بانکی در نیمه های بازار مورد استقبال قرار گرفتند اما اوضاع در سایر گروه ها منفی بود.

اما با افت 31 هزار واحدی نماگر بازار ، این شاخص به محدوده کانال 1 میلیون 700 هزار واحدی رسید.

شاخص هم وزن نیز  با افت 4 هزار و 880 هزار واحدی واحدی آرام آرام از مقاومت مرداد ماه سال 1399 فاصله می گیرد و امید برای برگشت به اعداد بالاتر در حال کمرنگ شدن است.

کل

هم وزن