به گزارش اکوایران و به نقل از خبرگزاری بازار سرمایه ایران، امروز، سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس در ابلاغیه‌ای از اصلاح حد نصاب سرمایه‌گذاری «صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت» خبر داد. 

در این ابلاغیه آمده که سقف سرمایه‌گذاری در «سهام، حق تقدم سهام، واحدهای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری و گواهی سپرده کالایی» توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت حداکثر ۱۰ درصد از ارزش کل دارایی‌های صندوق است.

سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری مجاز از حداکثر ۵ درصد از کل دارایی‌های صندوق و تا سقف ۳۰ درصد از تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری نزد سرمایه‌گذاران صندوق سرمایه‌پذیر به حداکثر ۱۰ درصد از کل دارایی‌های صندوق و تا سقف ۱۵ درصد از تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری نزد سرمایه‌گذاران صندوق سرمایه‌پذیر تغییر یافته است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت می‌توانند حداکثر به میزان سه درصد از ارزش کل دارایی‌های صندوق را به سرمایه‌گذاری در واحدهای سرمایه‌گذاری نزد یک صندوق اختصاص دهند.

بورس