به استحضار می‌رساند پیرو مطلب منتشر شده در اکوایران درخصوص افزایش سرمایه بانک پاسارگاد نکات ذیل قابل ملاحظه می‌باشد:

در صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ 19 دی‌ماه 1400 (پیوست) که در همان تاریخ ساعت 15:11 در سامانه کدال بورس منتشر شده و به اطلاع سهامداران و سایر ذی‌نفعان رسیده، مراحل افزایش سرمایه بانک در مرحله اول از مبلغ 65،520 میلیارد ریال به 131،040 میلیارد ریال اعلام گردیده است. همچنین افزایش سرمایه بانک از مبلغ 131،040 میلیارد ریال به مبلغ 350،000 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته و سایر اندوخته‌ها موافقت و اختیار عملی نمودن آن به مدت دو سال و یکباره یا به دفعات متعدد به هیات مدیره تفویض شده است تا هیات مدیره پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به عملی نمودن آن اقدام نماید. این در حالی است که آن خبرگزاری به مساله افزایش سرمایه بانک بدون برگزاری مجمع و فقط یک جلسه هیات مدیره اشاره می‌نماید - که ناشی از عدم آگاهی و مطالعه صورتجلسه مذکور که در سامانه کدال منتشر شده - می‌باشد.

بانک پاسارگاد با برنامه‌ریزی انجام شده و طی مراحل دقیق از دی‌ماه سال 1400 تا اسفندماه سال 1401 با عنایت به صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده منتشره و اختیار تفویض شده به هیات مدیره نسبت به اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام نموده است، در حالی که برنامه اقتصادی اکوایران این افزایش سرمایه را امری نیم‌ساعته و بدون برنامه‌ریزی دقیق اعلام کرده است که می‌بایست به تاریخ انتشار صورتجلسه و سپس زمان انجام افزایش سرمایه مذکور پس از طی مراحل دقیق اشاره می‌نمود. 

شایسته است آن خبرگزاری محترم ضمن بررسی دقیق و اعلام موارد مهمی از قبیل افزایش سرمایه بانک، در این موضوع هم نسبت به انتشار مفاد این نامه و اصلاح خبر غیرواقعی خود اقدام نماید.

1

2

3

4

توضیح سیمان اصفهان درباره رشد عجیب قیمت سهم