به گزارش اکوایران؛ براساس آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در مهرماه مرغ با 8.2 درصد و تخم‌مرغ با 8.3 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به شهریور داشته‌اند.

اما در گروه گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها نیز در دوره زمانی مورد بررسی بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل به «مرغ ماشینی»، «ماهی قزل‌آلا»، «گوشت گاو یا گوساله» و «گوشت گوسفند» اختصاص داشت. با توجه به ارزیابی های صورت گرفته در بازه زمانی مورد بررسی «مرغ ماشینی» افزایش 8.2 درصدی، «ماهی قزل‌آلا»3.1 درصدی و «گوشت گاو یا گوساله» و «گوشت گوسفند» هم افزایش 1.4درصدی داشته‌اند.

از سوی دیگر ارزیابی های صورت گرفته نشان دهنده آن است که در گروه نان و غلات هم «رشته آش» با ۴.۵ درصد، «شیرینی خشک» با ۱.۸ درصد، «برنج خارجی» با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل در گروه لبنیات، تخم‌مرغ و انواع روغن هم مربوط به «تخم‌مرغ ماشینی» با ۸.۳ درصد و «شیر خشک» با ۴ درصد بوده است. در این گروه بیشترین کاهش قیمت مربوط به «روغن نباتی جامد» با ۲.۹- درصد و «روغن مایع» با ۲.۴- درصد بوده است.

در گروه میوه و خشکبار نیز بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «هندوانه» با ۱۴.۱ درصد و «خربزه» با ۱۳.۲ درصد است. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «انار» با ۱۱- درصد بوده است.

افزون بر این بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل در گروه سبزیجات و حبوبات، مربوط به «خیار»  با ۴.۶ درصد، «فلفل دلمه‌ای» و «کدو سبز» با ۴ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به «هویج فرنگی» با  ۹.۳- درصد و «بادمجان» با ۲.۴-  درصد است.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها نیز بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «نوشابه گازدار» با ۳.۶ درصد و «سس مایونز» با ۲ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به «قند» با ۰.۷- درصد بوده است.