به گزارش اکوایران؛ طبق گزارش گمرک، روند واردات تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری صورت گرفته است، ارزش واردات تلفن همراه به کشور در بازه زمانی مورد بررسی، یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون و ۵۳۳ هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش یافته است.

با توجه به این گزارش می‌توان گفت، مجموع واردات گوشی تلفن همراه به شیوه تجاری و مسافری در این مدت به لحاظ تعداد ۱۶.۵ درصد و از حیث ارزش ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد. با توجه به این کاهش این سوال به وجود می‌آید که این کاهش آیا به افزایش قیمت تلفن همراه در بازار منجر خواهد شد؟ فعالان این بازار معتقدند که این کاهش می‌توانند در ماه‌‌های آینده می‌‌تواند در بازار اثرگذار باشد.

واردات تلفن همراه به شیوه تجاری

براساس آمار گمرک در این مدت ۶ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۴۴۶ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و ۳۹۱ میلیون و ۸۷۱ هزار دلار به شیوه تجاری و ۱۹۹ هزار و ۲۱۳ دستگاه به ارزش ۱۰۵ میلیون و ۶۶۲ هزار دلار به شیوه مسافری وارد شده است.

این گزارش حاکیست، واردات گوشی تلفن همراه به شیوه تجاری در این مدت به لحاظ تعداد ۱۵.۸ درصد و از حیث ارزش ۶ درصد کاهش داشت. در این مدت همچنین گوشی تلفن همراه به شیوه مسافری به لحاظ تعداد ۳۴.۶ درصد و از حیث ارزش ۳۸ درصد با کاهش روبه‌رو شد.