خودروسازی سایپا بزرگترین طرح فروش خود در سال جاری را استارت می زند. این خودروساز قرار است از روز پنجشنبه (22 دی ماه سال جاری) تا پایان روز یکشنبه (25 دی ماه 1401) 70 هزار دستگاه از محصولات خود را در قالب طرح پیش فروش عرضه خواهد کرد.

سایپایی ها در این طرح پیش فروش سه مدل کوییک و یک مدل ساینا را از سبد محصولاتی خود بیرون کشیده و در دسترس متقاضیان قرار می دهند.

آن طور که از اطلاعیه سایپایی ها مشخص است سه مدل کوییک عبارتند از کوییک مدل GX با گیربکس دستی، کوییک Rمدل GX و کوییک R با گیربکس اتوماتیک سه کوییکی است که خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص در بزرگترین طرح پیش فروش 1401 خود عرضه خواهد کرد.

کوییک GX را می توان به عنوان محصول جدید این خودروساز مورد توجه قرار داد. این خودرو از یک موتور ارتقایافته M15GSI استفاده می کند این موتور براساس موتور M15 تیبا توسعه یافته است. البته سایپایی ها مشخص نکرده اند کوییک های R با چه ترکیب رنگ هایی قرار است عرضه شوند. دیگر محصول حاضر در این طرح فروش سایپا، ساینا S دوگانه سوز است. این محصول دو گانه سوز را هم به نوعی می توان در صف محصولات جدید این خودروساز قرار داد.

سایپایی ها اعلام کرده اند متقاضیان برای کوییک R با گیربکس اتوماتیک باید حدود 148 میلیون و 600 هزار تومان به عنوان پیش پرداخت به حساب این خودروساز واریز کنند.

متقاضیان برای ثبت نام کوییک R مدل GX با گیربکس دستی به حول و حوش 117 میلیون و 600 هزار تومان احتیاج دارند. همین خودرو به صورت تک رنگ نیز با پیش پرداختی نزدیک به 112 میلیون و 600 تومان در دسترس متقاضیان است. ساینا S دو گانه سوز نیز با پیش پرداختی حدود 114 میلیون و 200 هزار تومان در این طرح فروش حضور دارند.

سایپایی ها اعلام کردند تمام خودروهای پیش فروش شده را دربازه شهریورماه تا بهمن ماه سال آینده به خریداران تحویل خواهند داد. الباقی مبلغ نیز بر اساس قیمت روز در زمان تحویل محاسبه و از متقاضیان دریافت خواهد شد.

با توجه به شرایط حاکم بر بازار خودرو به نظر می رسد سیاست گذار خودرویی به سایپایی ها تکلیف کرده اند با عرضه گسترده محصولات خود به صورت پیش فروش به جنگ نوسانات قیمتی موجود در بازار بروند.   

این طرح فروش برای متقاضیان عادی و همچنین در راستای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به مادران دارای دو فرزند و بیشتر اختصاص دارد.