به گزارش اکو ایران، ایران خودرو از لیست جدید قیمتی خود رونمایی کرد. براساس لیست منتشر شده میانگین قیمت خودروهای حاضر در سبد محصولاتی ایران خودرو حول و حوش 34 درصد افزایش یافت. بنابراین ایران خودرویی ها نتوانستند قیمت تمام محصولات خود را به یک میزان افزایش دهند.

بررسی لیست قیمتی ایران خودرو نشان می دهد سه محصول تارا با گیربکس اتوماتیک، پژو 207 با گیربکس اتوماتیک و سمند سورن دو گانه سوز با موتور EF7 در دور جدید افزایش قیمت کارخانه ای خودرو کمترین رشد قیمت را در کارنامه خود ثبت کردند.   

تارا با گیربکس اتوماتیک تنها حدود 13 درصد به قیمت پیشین خود اضافه کرد. این محصول ایران خودرو پیش تر با 416 میلیون تومان از سوی ایران خودرو برای مشتریان فاکتور می شد. با توجه به افزایش قیمتی که برای این محصول با گیربکس اتوماتیک رقم خورده از این به بعد بخش فروش ایران خودرو این محصول را با قیمتی حدود 470 میلیون تومان به مشتریان واگذار می کند.

پژو 207 دو رنگ با گیربکس اتوماتیک (MC)  نیز با رشد حدود 24 درصدی بعد از تارا با گیربکس اتوماتیک کمترین رشد قیمت کارخانه ای را به خود دیده است. این محصول هاچ بک (بدون صندوق) پیش تر با قیمت حدود 319 میلیون تومان در طرح های فروش ایران خودرو حاضر بود. بعد از اعلام قیمت های جدید خودرو از این به بعد مشتریان باید این خودرو را با پرداخت حدود 395 میلیون تومان در اختیار بگیرند.

سومین خودرویی که کمترین رشد قیمت کارخانه ای را در میان محصولات حاضر در سبد محصولاتی ایران خودرو تجربه کرده سمند سورن گازسوز با موتور EF7 است. این خودروی دو گانه سوز پیش تر با قیمتی بیش از 281 میلیون تومان برای متقاضیان فاکتور می شد. اما در دور جدید افزایش قیمت این محصول ایران خودرو توانست مجوز افزایش حدود 30.7 درصدی را به دست بیاورد. با توجه به مجوز یاد شده از این به بعد ایران خودرو سمند سورن گاز سوز با موتور EF7 را با قیمتی حول و حوش 368 میلیون تومان فاکتور خواهد کرد.