به گزارش اکوایران، مدیرعامل سایپا از درصد افزایش قیمت محصولات خودروسازان در مبدا رونمایی کرد. محمدعلی تیموری گفت قیمت محصولات پرتقاضا به طور میانگین حدود 29 درصد رشد را به خود دیده است.

آن طور که این مدیر ارشد خودروساز می گوید بر اساس دستور العمل جدید قیمتی که توسط اعضای شورای رقابت نهایی شده بود درصد رشد قیمت ها حدود 40 درصد پیش بینی شده بود. اما این میزان رشد قیمت به مذاق سیاست گذار کلان خوش نیامد و معاون اول رییس جمهور طی نامه ای به شورای رقابت از آنها خواست تا در دستورالعمل خود تجدید نظر کنند. چند رفت و برگشت میان وزارت صمت و شورای رقابت اتفاق افتاد و هر یک دیگری را مسئول انتشار قیمت های جدید عنوان می کردند. به نظر می رسد در نهایت نه شورای رقابت قیمت های جدید خودرو را اعلام کرد نه وزارت صمت و این مدیرعامل خودروسازی سایپا بود که پرده از قیمت های جدید محصولات تولیدی شرکت های خودروساز در مبدا برداشت.

البته تیموری درباره قیمت شاهین گفت این خودرو رشدی حدود 18 درصدی را به خود دیده است و قیمت آن با توجه به این میزان رشد از این به بعد حول و حوش 405 میلیون تومان برای مشتریان فاکتور خواهد شد.

به گزارش تسنیم، این مدیر ارشد خودروساز تاکید کرد قراردادها در زمان پیش‌فروش به قیمت روز است و تمام خودروهای ثبت‌نامی با قیمت‌های جدید تحویل داده خواهد شد.

مدیرعامل سایپا افزود: شورای رقابت و سازمان حمایت از حدود 5 ماه قبل کار کارشناسی و بررسی قیمت خودرو را انجام دادند و مبانی محاسبه قیمت گذاری آنها گزارش 6 ماهه اول حسابرسی ایران خودرو و سایپا بود .

با توجه به صحبت های مدیرعامل سایپا دو خودروساز بزرگ کشور به زودی لیست قیمت های خود را بروزرسانی می کنند.

به نظر می رسد این میزان افزایش قیمت باید مورد قبول ایران خودرو و سایپا قرار گرفته باشد.