به گزارش اکو ایران، معاون فنی گمرک گفت 53 دستگاه خودرو امروز از گمرک ترخیص شد. آن طور که فرود عسگری می گوید این تعداد خودروی خروجی از گمرک بخشی از 800 خودرویی است که در گمرک حضور دارد.

بررسی خودروهای حاضر در گمرک نشان می دهد علاوه بر خودروهای چینی، محصولات برندهای کره ای و ایتالیایی نیز در گمرک حضور دارند و در نوبت ترخیص هستند.

اولین دور از فروش خودروهای وارداتی به محصولات چینی اختصاص داشت. وزارت صمت اعلام کرد در گام اول عرضه دو محصول از برند چینی چانگان عرضه خواهند شد. این دو مهمان چینی بازار خودرو عبارتند از چانگان CS35 پلاس و چانگان UNI T. اطلاعاتی که مدیران وزارت صمت منتشر کرده اند گویای این نکته است که حدود هزار و 100 دستگاه از دو مدل یاد شده به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

معاون فنی گمرک می گوید محصولات برند ایتالیایی فیات که کمرگ حاضر هستند در نوبت ترخیص قرار دارند. این احتمال وجود دارد که فیات تیپو و فیات 500 که یکی از کاندیداهای ورود به بازار کشور بودند پشت درهای گمرک در انتظار ورود به بازار باشند.

آمارهای گمرک نشان می دهد تا 15 فروردین 1402 حدود 800 دستگاه ازم حصولات برندهای جهانی خودروساز در گمرک دپو شده اند.

این 800 خودرو شامل چانگان، فیات، زوتی و النترا هستند که به زودی در نوبت ترخیص از گمرک قرار خواهند گرفت.

براساس اخبار منتشر شده ۵۳ دستگاه خودروی ترخیص شده متعلق به برند چینی چانگان بوده است.

واردات خودرو بعد از بیش از چهار سال که از ممنوعیت آن می گذشت در شهریور 1401 با انتشار آیین نامه اجرایی ورود خودرو به کشور برداشته شد. دولت سیزدهم به دنبال این است تا از مسیر واردات خودرو سر و سامانی به بازار آشفته خودرو دهد. اتفاقی که تا کنون نیفتاده و هنوز خبری از خودروهای وارداتی در بازار نیست.

فیات Tipo

فیات 500 X