به گزارش اکوایران، پس از آنکه نیروهای مقاومت در پاسخ به خشونت نیروهای نظامی اسرائیل در مسجدالاقصی ده‌ها موشک در سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند، منابع اسرائیلی از آماده‌باش نیروهای هوایی ارتش به منظور حمله به اهدافی در خاک لبنان و نوار غزه خبر دادند.

همزمان، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل جلسه‌ای با مشاوران و مسئولان امنیتی دولت خود ترتیب داد و پس از آن گفت که «دشمنان خود را هدف قرار خواهیم داد. آنها بهای حملات خود را خواهند پرداخت.»

ساعتی پس از آن بود که منابع رسانه‌ای عبری از پرواز جنگنده‌های ارتش اسرائیل در آسمان برخی مناطق لبنان خبر دادند و حتی برخی از این منابع رسانه‌ای اعلام کردند که پاسخ احتمالی اسرائیل به خاطر شلیک موشک‌هایی از سمت لبنان، ممکن است سوریه را نیز هدف بگیرد.

در همین حال، رسانه‌های اسرائیل از آماده‌باش ارتش در مرزهای سرزمین‌های اشغالی با لبنان خبر دادند و اعلام کردند که نیروهای مستقر در سکوهای سامانه گنبد آهنین، سلاح توپخانه و یگان چتربازان ارتش اسرائیل در این آماده‌باش مرزهای شمالی حضور دارند.

پس از این آماده‌باش، جنگنده‌های ارتش اسرائیل مناطقی از جنوب غزه را هدف بمباران خود قرار دادند و پایگاه‌های مقاومت فلسطین در شرق خان یونس در نوار غزه بمباران شدند.

آنطور که برخی رسانه‌ها گزارش کرده‌اند، یک منبع نظامی اسرائیل گفته این حملات، «بزرگترین بمباران غزه از زمان نبرد سیف‌القدس در سال ۲۰۲۱ است.»

شبکه المیادین لبنان خبر داد که بطور همزمان، نیروهای مقاومت در غزه واحدهای موشکی دوربرد خود را به حالت آماده‌باش درآورده‌اند و چند موشک ضدهوایی به سمت جنگنده‌های اسرائیل شلیک شده است.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای درباره حملات امشب، اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیل به چند تونل و دو محل ساخت سلاح مقاومت فلسطین در غزه حمله کرده‌اند.

نتانیاهو درباره این حملات گفته بود که «پاسخ اسرائیل، امشب و بعد از آن، ضربات قابل توجهی را به دشمنان ما وارد خواهد کرد.»

همزمان سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی از شهروندان این کشور و کارمندان سفارت خواست که از رمزهای شمالی دوری کنند.