به گزارش اکوایران، روز پنجشنبه، یک ماده منفجره کار گذاشته‌شده در یک تاکسی در حومه دمشق در نزدیکی زیارتگاه شیعیان و یک روز قبل از روز عاشورا منفجر شد. گزارش‌ها حاکی از چندین تلفات است.

به نوشته ای‌بی‌سی نیوز، تلویزیون دولتی الاخباریه گفت که گزارش‌ها از زخمی‌شدن چند نفر در انفجاری که حومه زینبیه را لرزاند، حکایت دارد؛ اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که در این انفجار ۱۰ نفر کشته یا زخمی شده‌اند. دیده‌بان گفت که یک زن در میان کشته‌شدگان بود و سه فرزندش زخمی شدند. دیده‌بان افزود که این انفجار در نزدیکی مواضع شبه‌نظامیان ایرانی روی داد.

عکس‌های به اشتراک گذاشته شده توسط الاخباریه و رسانه‌های طرفدار دولت تاکسی سوخته‌ای را نشان می‌دهد که در میان جمعیت زیادی از مردم و مردان نظامی احاطه شده است. از ساختمان‌های منطقه نیز پرچم‌ها و بنرهای سبز و قرمز و سیاه عاشورایی آویزان شده بود. در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، مردم دو مرد غرق در خون و غبار را در حالی که درخواست کمک می‌کنند، از روی زمین بلند می‌کنند. شیشه‌های مغازه‌های اطراف شکسته شده، و یکی از آن‌ها در آتش بود.

این انفجار دومین انفجار در محله زینبیه در روزهای منتهی به عاشورا است. روز سه شنبه، رسانه دولتی سوریه به نقل از یک مقام پلیس اعلام کرد که دو غیرنظامی بر اثر انفجار یک موتورسیکلت مملو از مواد منفجره زخمی شدند.

 یونیوز به نقل از منابع امنیتی در سوریه مدعی شده که عناصر تروریستی داعش پشت پرده انفجارهای تروریستی دیروز و امروز منطقه سیده زینب شهر دمشق هستند.