به گزارش اکوایران، دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا در سفر به کیف گفت: اوکراین حق استفاده از سلاح‌های ارائه شده توسط بریتانیا برای حمله به روسیه در داخل خاک آن را دارد.

کامرون در مصاحبه با رویترز گفت که این به اوکراین بستگی دارد که چگونه از تسلیحات بریتانیا استفاده کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این شامل اهدافی در داخل روسیه نیز می‌شود، گفت: «اوکراین این حق را دارد. همانطور که روسیه به داخل اوکراین حمله می‌کند، شما کاملا می‌توانید درک کنید که چرا اوکراین احساس می‌کند باید از خود دفاع کند.»

به نوشته پولیتیکو، از آغاز جنگ، شرکای غربی اوکراین یک شرط را برای کی‌یف تعیین کردند تا کمک‌های نظامی ادامه یابند: به روسیه حمله نکنید. اما کشورهایی از جمله فنلاند و لتونی از آن زمان گفته‌اند که از حق اوکراین برای استفاده از سلاح‌هایی که برای دفاع از خود به آن ارائه کرده‌اند حمایت می‌کنند، از جمله در حملات در داخل روسیه.

کامرون، نخست وزیر سابق بریتانیا که اواخر سال گذشته به خط مقدم سیاست بازگشت، در دومین سفر خود به کیف از زمان تصدی این سمت صحبت می‌کرد.

این اظهارات یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که بریتانیا بزرگترین بسته کمک نظامی خود به اوکراین را اعلام کرد. کامرون در یک اقدام حمایتی دیگر، متعهد شد انگلیس سالانه 3 میلیارد پوند کمک نظامی به اوکراین بدهد، «تا هر زمانی که طول بکشد».

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از حمایت کامرون در دیدار با دیپلمات بریتانیایی تشکر کرد. اما او بر اهمیت ارسال سریع سلاح‌ها از بسته کمکی جدید تاکید کرد. زلنسکی گفت: «اول از همه، وسایل نقلیه زرهی، مهمات و موشک‌های مختلف.»