به گزارش اکوایران، با اعلام پایان شمارش تعرفه‌ها در تمامی شعب اخذ رای در داخل و خارج کشور، مسعود پزشکیان با کسب 16 میلیون و 384 هزار و 403 رای معادل با 53.7 درصد کل آرای ماخوذه به عنوان رییس دولت چهاردهم انتخاب شد. در پی رسمی شدن نتایج انتخابات، شخصیت‌ها و چهره‌های مطرح سیاسی خارجی پیام‌های تبریک صادر کردند.

پوتین، ریاست جمهوری پزشکیان را تبریک گفت

در پیام تبریک رییس‌جمهور روسیه به مسعود پزشکیان آمده است: جناب آقای پزشکیان، تبریک صمیمانه من را به مناسبت انتخاب خود به عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید. روابط روسیه و ایران دوستانه و بر پایه حسن همجواری است. مسکو و تهران به‌طور موثر تلاش‌های خود را برای رسیدگی به مسائل جاری در دستور کار بین‌المللی هماهنگ می‌کنند.

پوتین در پیام خود تصریح کرد: امیدوارم فعالیت‌های شما به‌عنوان رئیس‌جمهور به گسترش بیشتر همکاری‌های سازنده ۲ جانبه در تمام زمینه‌ها به نفع ملت‌های دوست‌مان و به نفع ارتقای امنیت و ثبات منطقه باشد.

وی در پایان یادآور شد: برای شما آرزوی موفقیت، سلامتی و بهروزی دارم.

تبریک دولت عربستان سعودی به مسعود پزشکیان

ملک سلمان پادشاه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفتند.

پادشاه عربستان عنوان کرد: برای آقای پزشکیان آرزوی سلامتی و شادکامی و برای ملت برادر ایران، پیشرفت روزافزون داریم. ما مشتاق ادامه توسعه روابط میان ۲ کشور و ملت برادرمان و ادامه هماهنگی‌ها به منظور ارتقای امنیت و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم.

ولیعهد عربستان نیز ضمن تبریک و آرزوی توفیق و پیشرفت بیشتر برای کشور و ملت ایران، بر تمایل خود به توسعه و تعمیق روابط میان ۲ کشور تاکید کرد.

پیام تبریک بشار اسد به پزشکیان و ملت ایران

رییس جمهور سوریه طی پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رییس جمهور جدید ایران را ملت و دولت ایران تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت و کامیابی کرد.

او همچنین عنوان کرد که با هم برای تقویت روابط رهبردی بین دو کشور و گشودن افق‌های امیدوار کننده جدید برای همکاری بین دو کشور تلاش خواهیم کرد و مقاومت، مسیر مشترکی خواهد بود که در دفاع از عزت و منافع ملت‌های دو کشور، در آن گام خواهیم گذاشت.

پیام تبریک پاشینیان برای پزشکیان

 نخست وزیر ارمنستان در پیامی خطاب به مسعود پزشکیان اعلام کرد: انتخاب جنابعالی را به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک گفته و برای شما موفقیت‌های روزافزون آرزو می‌کنم. روابط با کشور برادر جمهوری اسلامی ایران برای دولت و مردم جمهوری ارمنستان که از زمان اعلام استقلال ارمنستان پیوسته در حال توسعه بوده است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او در ادامه عنوان کرد: تعمیق مستمر روابط گرم بین ارمنستان و ایران در زمینه همکاری‌های دوجانبه و ثبات و رفاه منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پیام وزارت خارجه ژاپن پس از پیروزی پزشکیان در انتخابات

کیتامورا توشیهیرو، سخنگوی وزارت امورخارجه ژاپن پس از پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است ژاپن امیدوار است که ایران به ریاست جمهوری مسعود پزشکیان، نقش سازنده‌ای در کاهش تنش‌ها و تثبیت اوضاع در خاورمیانه ایفا کند.

کیتامورا همچنین تصریح کرد: ژاپن به تلاش‌های دیپلماتیک پیشگیرانه خود برای کاهش تنش‌ها و تثبیت اوضاع در منطقه خاورمیانه بر اساس روابط دوستانه سنتی با ایران ادامه خواهد داد و در عین حال گفت‌وگوها را با دولت جدید ایران تقویت خواهد کرد.

رییس‌جمهور چین به پزشکیان تبریک گفت

شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین در پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.

تبریک دبیرکل شانگهای به پزشکیان 

دبیرکل سازمان همگاری شانگهای بیانیه‌ای خطاب به مسعود پزشکیان گفته است: من پیروزی قاطع شما را در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تبریک می‌گویم. ما باور داریم که تحت ریاست جمهوری شما، جمهوری اسلامی ایران حتی موفقیت، کامیابی و نیک‌بختی بیشتری را به دست خواهد آورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: من به شما اطمینان خاطر می‌دهم که دبیرخانه شانگهای متعهد به کار با همکاران ایرانی برای تضمین توسعه سازمان شانگهای به‌عنوان یکی از تضمین کننده‌های اصلی تاب‌آوری جهانی، امنیت منطقه‌ای و سازوکار همکاری متقابل سودمند 2 طرفه برای موفقیت مردمان‌مان است.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای افزود: اجازه دهید از این فرصت استفاده کنم تا برای شما، جناب آقای پزشکیان مسیری مستحکم با دستاوردهای جدید حرفه‌ای، پیروزی در راستای منافع کشور و صلح، شادی و کامیابی برای مردم ایران آرزو کنم.

تبریک پادشاه عمان به رییس جمهور منتخب

هیثم بن طارق آل سعید، پادشاه عمان انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

تبریک علی‌اف به مسعود پزشکیان

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان در پیامی، ریاست جمهوری مسعود پزشکیان در ایران را تبریک گفت.

او در پیام خود نوشت: من از شما دعوت می‌کنم به منظور تبادل نظر در مورد چشم‌انداز توسعه همکاری‌های دوجانبه به آذربایجان سفر کنید.

لوکاشنکو، پزشکیان را به بلاروس دعوت کرد

رییس‌جمهور بلاروس ضمن تبریک به مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، از او برای سفر به «مینسک» پایتخت بلاروس دعوت کرد.

نخست‌وزیر مالزی: منتظر استقبال از پزشکیان در اولین فرصت هستم

داتوک سری انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی پیروزی مسعود پزشکیان در دومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.  نخست‌وزیر مالزی گفت که ایران با تمدن غنی و باستانی خود از جایگاه منحصربه‌‎فرد و برجسته‌ای در تاریخ جهان برخوردار است و ظرفیت روابط مالزی-ایران وسیع و پر از فرصت است. ما به تقویت سازوکارهای دوجانبه‌ و تعمیق و گسترش همکاری میان دو کشور امیدواریم.

آرزوی موفقیت حامد کرزای برای رییس‌جمهور منتخب ایران

حامد کرزای، رییس‌جمهور پیشین افغانستان در پیامی عنوان کرد: برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری ایران را که با مشارکت سیاسی و حضور مردم در پای صندوق‌های رای همراه بود به ملت و دولت ایران تبریک می‌گویم.

 او در ادامه برای مسعود پزشکیان آرزوی کامیابی و موفقیت کرد.

رییس‌جمهور پاکستان با تبریک به پزشکیان: مشتاق همکاری با ایران هستیم

آصف علی زرداری، رییس‌جمهور پاکستان با انتشار بیانیه‌ای پیروزی مسعود پزشکیان در این انتخابات تبریک گفت.

او در ادامه با تاکید بر اینکه پاکستان و ایران دارای روابط برادرانه‌ای هستند، عنوان کرد این روابط تحت ریاست جمهوری مسعود پزشکیان بیش از پیش تقویت خواهد شد.

زرداری همچنین تاکید کرد پاکستان مشتاق همکاری با ایران برای پیش‌برد صلح و رفاه منطقه است.

امیر کویت پیروزی پزشکیان در انتخابات را تبریک گفت

امیر کویت در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در ایران را به وی تبریک گفت. 

تبریک رییس اقلیم کردستان عراق به مسعود پزشکیان 

نچیروان بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ایران تبریک گفت و بر توسعه روابط دوستانه و ادامه همکاری‌های مشترک تاکید کرد.

پیام تبریک رییس جمهور عراق به رییس جمهور منتخب ایران

عبد اللطیف جمال رشید، رییس جمهور عراق با انتشار پیامی در صفحه خود در «ایکس» نوشت: موفقیت در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم.

او همچنین در ادامه برای وی در وظایف کاری به منظور برآورده کردن خواسته‌های ملت ایران آرزوی توفیق و موفقیت کرد. رشید ادامه داد: ما بر تمایل خود برای تقویت روابط میان عراق و ایران به گونه‌ای که در خدمت منافع ۲ کشور و ۲ ملت همسایه باشد، تاکید می‌کنیم.

پیام تبریک پادشاه بحرین به پزشکیان

حمد بن عیسی، پادشاه بحرین در پیامی پیروزی رئیس‌جمهور منتخب ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری را به وی تبریک گفت.

تبریک رییس مجلس پاکستان به پزشکیان

رییس مجلس ملی پاکستان: پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک می‌گویم.

آقای پزشکیان یک شخصیت هوشمند، توانمند و سیاستمدار مردم دوست است که انتخاب وی بیانگر اعتماد قوی ملت ایران است. اطمینان داریم روابط دو کشور در دوره جدید بیش از پیش تقویت خواهد شد.

وزیر خارجه ونزوئلا ریاست جمهوری پزشکیان را تبریک گفت

ایوان گیل، وزیر امورخارجه ونزوئلا در پیامی خطاب به پزشکیان گفت:: برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و پیروزی مسعود پزشکیان را تبریک می‌گویم.

رئیس امارات: مشتاقانه منتظر همکاری با پزشکیان هستیم

محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان، رئیس امارات با انتشار پیامی در پلتفرم ایکس نوشت: پیروزی مسعود پزشکیان، رییس جمهور منتخب ایران در انتخابات را تبریک می‌گوییم.

بن زاید در ادامه نسبت به توسعه همکاری میان امارات و ایران در دوره پیش‌رو ابراز امیدواری کرد.

تبریک و دعوت امامعلی رحمان از پزشکیان برای سفر به تاجیکستان

امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان ضمن آرزوی موفقیت برای مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب ایران از وی برای سفر به کشورش دعوت به عمل آورد.

تبریک رهبر جریان حکمت ملی عراق به پزشکیان و امیدواری به حل اختلافات منطقه

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی با اظهار امیدواری نسبت به این که رئیس‌جمهور جدید ایران به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند، کسب اعتماد مردم توسط مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران را به او تبریک گفت و خواستار تکمیل مسیر سید شهید ابراهیم رئیسی، توسط او شد.

حکیم ابراز امیدواری کرد، برگزاری موفق انتخابات و انتخاب پزشکیان، ایجادکننده دوره سیاسی جدیدی باشد که به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند.

آرزوی موفقیت اردوغان برای پزشکیان

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در پیام تبریکی به «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور جدید منتخب جمهوری اسلامی ایران گفت: از طرف خود و ملت ترکیه، انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس‌جمهور چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در نتیجه انتخاباتی که در کشورتان برگزار گردید را صمیمانه تبریک گفته و برای جنابعالب در این مسئولیت والا موفقیت آرزو می‌نماییم.

اردوغان گفت: امیدوارم نتایج انتخابات برای ملت دوست و برادر ایران مایه خیر و برکت باشد.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه گفت: صمیمانه بر این باورم که در دوره ریاست‌جمهوری جنابعالی، همکاری بین کشورهایمان بیش از پیش استحکام خواهد یافت. در این راستا، مایلم ابراز نمایم که تشریک مساعی با جنابعالی موجب خرسندی اینجانب خواهد بود.

او بیان کرد: بدینوسیله، آرزوهای خود را برای تندرستی و سعادت جنابعالی و بهروزی و رفاه ملت دوست و برادر ایران ابراز می‌نمایم.

پیام فارسی حاکم دوبی به پزشکیان: برای تقویت روابط با ایران امیدواریم

در پیام تبریک شیخ محمد آل مکتوم، حاکم دوبی آمده است: «پیروزی رئیس جمهور منتخب، دکتر مسعود پزشکیان را در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می‌نماییم. امید است دو کشور، با تقویت هر چه بیشتر روابط دوجانبه به سود ملت و کشورهای خود، به گسترش صلح، ثبات و شکوفایی در منطقه یاری نمایند.»

تبریک انصارالله به پزشکیان

سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: ضمن تبریک به ملت و رهبری ایران به سبب موفق برگزار شدن انتخابات ریاست‌جمهوری، پیروزی رئیس‌جمهور منتخب و کسب  اعتماد مردم خود را تبریک عرض می‌کنیم.

نخستین واکنش آمریکا به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران

وزارت امور خارجه آمریکا در نخستین واکنش به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران، با تکرار اظهارات مداخله جویانه با ادعای اینکه انتخابات در ایران آزاد و عادلانه نبوده است، گفت: نتیجه انتخابات تاثیر قابل توجهی در رویکرد آمریکا به ایران نخواهد داشت.

پیام تبریک سید حسن نصرالله به پزشکیان 

دبیرکل حزب الله لبنان در پیام تبریک خود گفت: از خداوند متعال می‌خواهم به شما کمک کند تا خواسته‌های مردم را محقق کنید و با جنابعالی راه را تا پیروزی نهایی ادامه خواهیم داد.