به گزارش اکوایران، پس از اعلام رسمی نتایج از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور، مسعود پزشکیان با کسب 53.7 درصد آرا به عنوان نهمین رییس جمهور ایران انتخاب شد.

دیگر نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که برای رسیدن به صندلی ریاست پاستور با پزشکیان در رقابت بودند، پس از اعلام نتایج به او تبریک گفتند.

جلیلی: وظیفه خود را کمک به دولت مستقر می‌دانم

سعید جلیلی، رقیب مستقیم مسعود پزشکیان در دور دوم انتخابات، طی پیامی پیروزی پزشکیان را تبریک گفت. جلیلی در ادامه خطاب به پزشکیان نوشت: «هم چون گذشته وظیفه خود را کمک به دولت مستقر برای عبور از مشکلات و رسیدن به نقطه مطلوب پیشرفت کشور می‌دانم.»

او همچنین ضمن تشکر از مردمی که به او رای دادند، خود را موظف دانست که به پشتوانه رای آنها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، علمی و نخبگان تمام تلاش خود را برای رفع نقض‌های موجود به کار خواهد گرفت. 

قالیباف: مجلس دوازدهم در کنار دولت چهاردهم است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک به رئیس‌جمهور منتخب گفت: مجلس دوازدهم خود را کنار دولت چهاردهم می‌‌داند و از هرگونه کمک و حمایتی فروگذار نخواهد کرد.

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی ضمن تبریک به مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، به پیگیری همه جانبه مسئولین به منظور بررسی علل کاهش مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد.

قالبیاف ضمن تشکر از پزشکیان به جهت آنکه در تبلیغات انتخاباتی‌اش بر وحدت و اجماع داخلی، عمل به سیاست‌های رهبر انقلاب و همچنین تاکید بر اجرایی کردن قانون برنامه هفتم، عنوان کرد: «دغدغه مجلس دوازدهم، پاسخ به مطالبات مردم، مخصوصا حل مشکلات اقتصادی است و در همین راستا در چارچوب قوانین، مجلس دوازدهم خود را کنار دولت چهاردهم می داند و از هرگونه کمک و حمایتی فروگذار نخواهد کرد.»

قاضی‌زاده هاشمی: با پایان انتخابات، رقابت‌ها به رفاقت تبدیل می‌گردد

سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت. او همچنین ضمن تبدیل رقابت‌ها به رفاقت پس از پایان انتخابات عنوان کرد: «تردید ندارم مادامی که دولت اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه‌ خود دانسته و آن را برای خدمتگزاری بیشتر و بهتر به کشور و نظام اسلامی بکار بندد، مدد الهی هم یارش خواهد بود و می‌توان شاهد تحکیم هرچه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی، اجرای سیاست‌های کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری بود.»

زاکانی: تمام برنامه‌هایم را به رییس جمهور منتخب تقدیم می‌کنم

علیرضا زاکانی انتخاب ریاست جمهوری توسط مردم را تبریک گفت و در پیامی نوشت: «وظیفه خود می‌دانم با همکاری همه جانبه، راه خدمت به مردم عزیز را هموار نمایم. اینک تمام برنامه‌هایم را که با پشتوانه جمع بزرگی از نخبگان نگاشته شده است را به رییس جمهور منتخب تقدیم می‌کنم.»

پورمحمدی: پزشکیان رییس جمهور رفیقان، رقیبان و غایبان ناخرسند است

مصطفی پورمحمدی ضمن تبریک به مسعود پزشکیان به جهت پیروزی در انتخابات و آرزوی موفقیت در جهت گره‌گشایی از سختی‌ها و رفع مشکلات خطاب به او نوشت: «امروز شما رئیس‌جمهور همه رفیقان و رقیبان و همه همراهان و مقابلان و همه غایبان ناخرسند هستید.»